Banca de Dezvoltare Eurasiatică (EDB) ar putea investi 132 milioane de dolari în fabrica pe care grupul auto rus AvtoVAZ intenționează să o construiască în Kazahstan, a anunțat șeful EDB, Dmitry Pankin, într-un interviu acordat agenției de presă RIA Novosti, transmite site-ul intellinews.com.
În primul stadiu al proiectului sunt estimate costuri de 330 milioane de dolari, din care 230 milioane de dolari vor veni din împrumuturi, inclusiv 132 milioane de dolari din partea noastră și restul de la Banca de Dezvoltare din Kazahstan, a explicat Dmitry Pankin.
Declarația confirmă informațiile anterioare privind intenția Avtovaz de a construi o fabrică în Kazahstan.
Exporturile de vehicule produse de Ford Sollers, Nissan, Renault și Avtovaz către Kazahstan sunt afectate de introducerea unor taxe mai ridicate de reciclare și de înregistrare, de la 1 ianuarie. Taxele sunt menite să sprijine producția auto locală și să reducă importurile neautorizate, deoarece deprecierea rublei i-a încurajat pe cetățenii din Kazahstan să cumpere mașini direct din Rusia.
Importurile din Rusia au încetinit după ce în august 2015 Kazahstanul a decis să renunțe să mai controleze cursul de schimb al monedei naționale, tenge, care a înregistrat imediat o devalorizare de 23% în raport cu dolarul.
''Banca centrală și Guvernul au decis să introducă o nouă politică monetară începând cu data de 20 august 2015 având drept obiectiv combaterea inflației, prin eliminarea bandei de fluctuație și trecerea la un regim de flotare liberă'', a declarat în 20 august premierul kazah Karim Massimov.
Pierderile AvtoVAZ, cel mai mare producător auto din Rusia, s-au triplat, de la 25 de miliarde de ruble în 2014, până la 73,85 miliarde de ruble (930 de milioane de dolari) anul trecut.
Renault deține o participație de 50% la compania holding care controlează AvtoVAZ, în timp ce partenerul nipon Nissan Motor Co. deține un pachet de 17,13%, iar corporația rusă de stat Rostec are un pachet de 32,87%.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.
Sursa: Agerpres