Ministerul Finanțelor, în calitate de autoritate publică tutelară a Fondului Român de Contragarantare SA (FRC), anunță declanșarea procedurii de recrutare și selecție pentru 7 (șapte) poziții de membru în cadrul Consiliului de supraveghere al FRC.
Procesul de recrutare și selecție se derulează în conformitate cu prevederile OUG nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, aprobată prin Legea nr. 111/2016, cu modificările și completările ulterioare și Hotărârea nr.722/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice.
Procesul de recrutare și selecție are ca scop identificarea, recrutarea și selectarea a 7 membri ai Consiliului de supraveghere al FRC, după cum urmează:
- 4 posturi de membru (profil management/generalist);
- 2 posturi de membru (profil economic, dintre care unul din posturi necesită certificat de auditor financiar sau, alternativ, să dețină experiență de cel puțin 3 ani în audit statutar);
- 1 post de membru (profil juridic).
1. CONDIȚII DE PARTICIPARE
Candidații ce urmează a fi identificați în cadrul procesul de selecție în vederea numirii membrilor Consiliului de supraveghere al FRC trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
I. Condiții obligatorii de selecție:
1. Absolvent(ă) de studii superioare, cu diplomă de licență;
2. Să posede reputație, integritate morală, profesională și experiență în domeniul financiar – bancar, adecvate responsabilităților FRC si încredințate, în vederea asigurării unui management sănătos;
3. Minim 3 ani de experiență profesională relevanta pentru FRC pe pozitii de conducere/coordonare/administrare/supraveghere din sectorul public/privat.
4. Experienta profesionala de minim 5 ani;
5. Cunoștințe în domeniul legislației și al reglementărilor naționale și europene specifice sistemului financiar-bancar;
6. Experiență relevantă în activitatea de garantare a creditelor și altor instrumente de finanțare.
7. Cel puțin 2 membri trebuie sa dețina studii superioare economice și experiență în domeniul economic de cel puțin 3 ani;
8. Cel puțin 1 membru trebuie să dețină studii superioare juridice și experiență în domeniul juridic de cel puțin 3 ani;
9. Cel puțin unul dintre membri trebuie să dețină competențe în domeniul contabilității și auditului statutar, dovedite prin documente de calificare pentru domeniile respective, conform prevederilor Legii nr.162/2017 privind auditul statutar al situațiilor financiare anuale și al situațiilor financiare anuale consolidate și de modificare a unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare și a Ordinului Ministerului Finanțelor - Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar nr. 123/2022, modificat prin Ordinul nr. 392/2022.
II. Constituie avantaje:
1. Cunoaștere și experiență în domeniul strategiei, mecanismului și instrumentelor de contragarantare, garantare și ale pieței de capital;
2. Cunoștințe de guvernanță corporativă;
3. Viziune și abilități în elaborarea și implementarea strategiilor și planurilor de afaceri, dezvoltarea și evaluarea performanței organizaționale și sustenabilitate economico-financiară;
4. Cunoașterea procedurilor și experiență în implementarea managementului performanței;
5. Abilități de reprezentare a companiei, management, mediere, negociere și comunicare;
6. Experiență în analiză și gestiune financiară, bancară, risc, trezorerie, audit și contabilitatea instituțiilor financiare;
7. Specializări profesionale în domeniul economic, financiar, bancar, juridic, al contragarantării, garantării și al pieței de capital (MBA, PhD etc.);
8. Cunoașterea unei limbi de circulație internațională;
9. Absolvirea altor programe de studii post universitare de tip masterat/doctorat/MBA în domenii relevante pentru activitatea companiei.
Din cei 7 membri ai Consiliului, cel puțin 2 trebuie să fie independenți în sensul criteriilor prevăzute la art. 1382 din Legea societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
2. DEPUNEREA DOSARELOR DE CANDIDATURĂ
Dosarele de candidatură vor fi depuse în termen de 30 de zile de la data publicării anunțului, respectiv până la data de 12.01.2023, pe suport de hârtie, în plic închis și sigilat, pe care se va menționa: „Procedura de selecție pentru membru al Consiliului de supraveghere al FRC, Nume și Prenume Candidat”, pe adresa Ministerului Finanțelor, B-dul Libertății, nr.16, sector 5, cod 050706, București.
Dosarele de candidatură vor conține în mod obligatoriu următoarele documente:
- Opis documente;
- Curriculum Vitae în limba română;
- Cazier Judiciar și Cazier Fiscal;
- Copie a actului de identitate;
- Copii conforme cu originalul ale actelor de studii;
- Adeverință de la medicul de familie cu mențiunea “APT”;
- Minim două scrisori de recomandare de la locurile de muncă anterioare, care să conțină numele și datele de contact ale persoanelor care oferă referințele;
- Documente doveditoare cu privire la vechimea în munca și pozițiile de conducere/coordonare/administrare/supraveghere;
- Declarație pe propria răspundere privind îndeplinirea criteriilor de administrator independent în sensul art. 1382 din Legea societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare (doar pentru candidații care corespund criteriilor de independență);
- Declarație privind neîncadrarea într-una dintre situațiile de desfacere a contractului de individual de muncă din motive imputabile;
- Declarație pe proprie răspundere privind autenticitatea diplomelor de studii prezentate în copie;
- Declarație pe propria răspundere privind neîncadrarea în situația de conflict de interese.
În vederea justificării experienței în domeniul economic și juridic candidații vor depune o adeverință care să ateste vechimea în specialitatea studiilor absolvite, precum și orice alte documente care pot dovedi îndeplinirea condițiilor din prezentul anunț.
Modele ale declarațiilor pe proprie răspundere se regăsesc anexate anunțului de selecție publicat pe pagina de internet a Ministerului Finanțelor (https://mfinante.gov.ro/ro/domenii/guvernanta) și pe cel al Fondului Roman de Contragarantare S.A. (https://contragarantare.ro/guvernanta-corporativa/).
Toate documentele solicitate sunt obligatorii pentru validarea candidaturii. În situația dosarelor incomplete, candidatul, în termen de 2 zile, lucrătoare, de la informarea sa prin e-mail cu privire la documentele lipsa, va efectua completările solicitate, în caz contrar candidatura acestuia fiind invalidată.
3. PROTECȚIA DATELOR PERSONALE
Procesul de recrutare și selecție, se va desfășura conform Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal, sens în care prin transmiterea aplicației, candidații își manifestă acordul cu privire la procesarea datelor cu caracter personal în scopul procedurii de recrutare și selecție.
Nota: Acest anunț a fost publicat în presa centrală din România, pe site-ul Ministerului Finanțelor (https://mfinante.gov.ro/ro/domenii/guvernanta) și pe cel al Fondului Roman de Contragarantare S.A. (https://contragarantare.ro/guvernanta-corporativa/).