Capitalizarea Novo Nordisk a crescut vineri, pentru scurt timp, peste cea a producătorului francez de bunuri de lux LVMH, producătorul danez de medicamente devenind cea mai valoroasă companie din Europa, datorită încrederii investitorilor în succesul medicamentelor sale pentru slăbit, transmite Reuters, preluată de News.ro.
Valoarea de piață a Novo Nordisk a atins 421 de miliarde de dolari, incluzând și acțiunile nelistate la bursă, potrivit datelor firmei Refinitiv, față de capitalizarea LVMH, de 420,97 miliarde de dolari.
LVMH și-a recuperat poziția de lider în timpul tranzacțiilor, potrivit datelor Refinitiv, dar producătorul rămâne în apropiere.
Novo Nordisk produce medicamentele Ozempic și Wegovy, care au generat un interes masiv în ultimul an cu privire la potențialele lor utilizări pentru scăderea în greutate.
În august, compania a publicat rezultatele studiilor clinice care indică faptul că Wegovy a redus cu 20% riscul de apariție a problemelor cardiace grave și a decesului cauzat de inimă.
Prețul acțiunilor sale s-a triplat în ultimii trei ani și a câștigat 66% în ultimele 12 luni.
CITEȘTE ȘI VIDEO Ciolacu - nou atac la microîntreprinderi, acum de la Bruxelles. ”Este adevărat, e greu să dai explicații."Danemarca și-a revizuit joi previziunile anuale de creștere a PIB-ului la 1,2% de la 0,6%, invocând ca factor cheie un impuls din partea industriei farmaceutice.
LVMH, grupul din spatele unor mărci precum Louis Vuitton, Moët & Chandon și Tiffany, și-a văzut acțiunile atingând maxime record în ultimii trei ani, deoarece cheltuielile de lux au rămas rezistente.
CEO-ul său, Bernard Arnault, este unul dintre cei mai bogați oameni din lume. Cu toate acestea, prețul acțiunilor sale a scăzut în ultimele luni, deoarece așteptările privind o revenire a călătoriilor și a cheltuielilor din China s-au redus.