Toyota își propune să producă cel puțin 2,5 milioane de vehicule anual în China până la sfârșitul deceniului, conform unor surse din industrie, citate de Reuters.
Această decizie marchează o schimbare strategică importantă pentru cel mai mare producător de automobile din lume, având în vedere intensificarea competiției cu jucători locali, cum ar fi BYD.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Obiectivul ambițios al Toyota este un contrast față de strategiile altor producători globali, inclusiv japonezi, care reduc producția sau chiar ies din piața chineză, scrie News.ro.
În timp ce Toyota intenționează să aducă vânzările și operațiunile de producție mai aproape, pentru a îmbunătăți eficiența, compania își propune să alinieze mai mult dezvoltarea produselor cu preferințele locale, mai ales în ceea ce privește tehnologiile electrice și conectate. Totodată, producătorul nipon a informat deja unii furnizori despre planurile de creștere a producției, pentru a-și asigura continuitatea lanțului de aprovizionare.
Toyota urmărește, de asemenea, să consolideze fabricarea modelelor sale de vehicule într-o singură locație, pentru a elimina redundanțele din producția locală, ceea ce ar putea ajuta la reducerea costurilor într-o piață caracterizată de o concurență puternică cu producătorii locali de vehicule electrice.
Compania japoneză s-a confruntat recent cu o scădere a profitului operațional în China, în parte din cauza costurilor mari de marketing generate de concurența intensă cu mărcile chineze.