Toyota și Honda critică dur o propunere a democraților americani de a susține cu stimulente vânzările de vehicule electrice fabricate în SUA de membri de sindicat

Toyota și Honda critică dur o propunere a democraților americani de a susține cu stimulente vânzările de vehicule electrice fabricate în SUA de membri de sindicat
Profit.ro
Profit.ro
scris 13 sep 2021

Toyota Motor și Honda Motor au criticat dur o propunere a democraților din Camera Reprezentanților de a susține cu stimulente vînzările de vehicule electrice fabricate în Statele Unite de membri ai sindicatelor, transmite Reuters.

Toyota a afirmat într-un comunicat că planul dezvăluit la sfârșitul săptămânii trecute discriminează ”lucrătorii auto americani pe baza alegerii lor de a nu se sindicaliza”, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Fapte bune făcute de Profi CITEȘTE ȘI Fapte bune făcute de Profi

Proiectul de lege, care urmează să fie votat marți de Comisia pentru buget din Cameră, condusă de democrați, ca parte a unui proiect de investiții de 3.500 miliarde de dolari, ar aduce beneficii celor mai mari trei producătoru de automobile, care au fabrici auto reprezentate de sindicat.

Honda a considerat proiectul de lege ”nedrept” și a afirmat într-un comunicat că ” muncitorii auto americani în funcție de apartenența la un sindicat ... Asociații de producție ai Honda din Alabama, Indiana și Ohio care vor construi vehiculele noastre electrice merită un tratament echitabil și egal din partea Congresului. "

Propunerea, care potrivit estimărilor ar costa 33 miliarde dolari până la 34 miliarde dolari pe parcursul a 10 ani, ar spori până la 12.500 dolari creditul fiscal maxim pentru vehiculele electrice, față de 7.500 dolari la momentul actual.

Companiile viitorului în România. Dacris, membru semnatar al Pactului Global al Organizației Națiunilor Unite CITEȘTE ȘI Companiile viitorului în România. Dacris, membru semnatar al Pactului Global al Organizației Națiunilor Unite

Cifra de 12.500 de dolari include un credit de 500 de dolari pentru utilizarea bateriilor produse în SUA.

Propunerea este o parte esențială a obiectivului președintelui democratic Joe Biden de a se asigura că vehiculele electrice vor reprezenta cel puțin 50% din vânzările de vehicule din SUA până în 2030 și de a spori locurile de muncă sindicalizate.

Cu toate acestea, proiectul de lege prevede eliminarea treptată a creditelor fiscale ale producătorilor auto după ce au atins 200.000 de vehicule electrice vândute, ceea ce ar face ca General Motors și Tesla să fie din nou eligibile. De asemenea, ar crea un nou credit mai mic pentru vehiculele electrice utilizate, de până la 2.500  de dolari.

GM, Ford Motor și Stellantis, compania mamă a Chrysler,  asamblează vehiculele fabricate în SUA în fabricile reprezentate de sindicatul United Auto Workers (UAW).

n schimb, producătorii auto străini care operează în Statele Unite, precum și Tesla, nu au sindicate care să reprezinte lucrătorii și mulți dintre aceștia au luptat cu eforturile UAW pentru a sindicaliza uzinele din SUA.

Tesla ar fi eligibilă pentru credite de până la 8.000 de dolari în baza proiectului de lege.

Președintele UAW, Ray Curry, a declarat că acordarea creditului fiscal ”va contribui mult la susținerea unor locuri de muncă plătite în sindicat în sectorul automobilelor electrice, pe care președintele Biden a susținut-o”.

Proiectul de lege limitează creditul pentru vehicule electrice la mașini cu prețuri de cel mult 55.000 de dolari, în timp ce camioanele ar putea avea un preț de până la 74.000 de dolari.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota
honda