Toyota aproape și-a dublat profitul operațional în primul trimestru, care a fost ajutat de vânzările și productivitatea mai mari, precum și de deprecierea yenului, transmite Reuters.
”Volumele vânzărilor din toate regiunile au crescut comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, datorită eforturilor de îmbunătățire a productivității depuse împreună cu furnizorii”, a spus compania în comunicatul privind veniturile, scrie News.ro.
Producătorul de automobile cu cele mai mari vânzări din lume a declarat că profitul operațional pentru cele trei luni până în iunie a fost de 1.120 miliarde de yeni (7,85 miliarde de dolari), o creștere cu 94% față de anul precedent, depășind estimarea medie a profitului de 945,22 miliarde de yeni dintr-un sondaj realizat de firma refinitiv ân rândul a 10 analiști.
Profitul operațional de anul trecut a fost de 578,66 miliarde de yeni în primul trimestru.
Toyota și-a menținut prognoza pentru un profit de 3.000 de miliarde de yeni pentru anul curent, deoarece condițiile cu care se confruntă nu s-au schimbat foarte mult față de cele trei luni anterioare.
Această prognoză este comparată cu o prognoză medie de 3.600 de miliarde de yeni realizată de 23 de analiști.
Toyota a spus că ar putea lua în considerare o revizuire a previziunilor în jurul perioadei rezultatelor sale semestriale.
Câștigurile raportate marți sunt primele pentru gigantul auto japonez de când a prezentat un plan ambițios de a concura mai bine pe piața globală a vehiculelor alimentate cu baterii, când a detaliat și strategia sa de hidrogen.
CITEȘTE ȘI Trei oferte pentru realizarea documentației tehnice necesare scoaterii la licitație a lucrărilor de modernizare a TransfăgărășanuluiDacă nu își realizează planul, Toyota riscă să rateze o trecere rapidă la vehiculele electrice, în special în China, unde creșterea concurenților locali și scăderea prețurilor de către Tesla și alții îi strâng cota de piață.
Toyota a spus că concurența din China a devenit ”extrem de severă”, adăugând că fluctuațiile cursului de schimb și răspunsul său la reducerea prețurilor pe cea mai mare piață auto din lume i-au afectat rezultatele acolo.
Producătorul auto nu a specificat măsurile pe care le-a luat, dar mulți producători de automobile fie au redus prețurile vehiculelor, fie au redus costurile de producție pentru a rămâne competitivi pe o piață care a evoluat rapid către vehiculele electrice.
Toyota a declarat că va consolida dezvoltarea tehnologiei EV în China și va viza reduceri semnificative ale costurilor de producție pentru a deveni mai competitive.
În America de Nord, o altă piață cheie, Toyota a declarat că a beneficiat de cererea reținută în rândul consumatorilor, pe măsură ce impactul penuriei de cipuri post-pandemie scade.
La nivel global, compania a vândut aproximativ 2,53 milioane de mașini de lux Toyota și Lexus în trimestrul raportat, în creștere cu 8,4% față de anul precedent, aproximativ 34% dintre acestea fiind hibride și alte vehicule electrificate.
Performanța în Japonia a fost deosebit de puternică, profitul operațional urcând de peste două ori s-a dublat cu peste față de un an înainte, până la 700,7 miliarde de yeni, reprezentând mai mult de 60% din profitul operațional total, pe măsură ce vânzările de vehicule au crescut, ajutate de o mai bună ofertă de semiconductori.