Tesla a reușit în 2021 să atingă performanțe record de vânzări, cu ajutorul subvențiilor și programelor derulate de țările europene pentru susținerea propulsiei electrice. Model 3, cel mai vândut automobil al americanilor de la Tesla, a depășit toți concurenții din clasa medie premium, din Europa, indiferent de motorizare.
Tesla Model 3 a urcat pe podium în luna iunie, la capitolul vânzări, în Europa, după cum arată datele Jato Dynamics, fiind depășită doar de VW Golf. Vânzările record din luna așasea au ajutat acest model să devină lider al unui segment extrem de profitabil, cel al sedanurilor premium medii, după primele șase luni ale acestui an. Liderul de până acum al acestui segment, BMW Serie 3, a fost depășit la mică distanță de Model 3, care și-a dublat practic volumele de vânzări cu ajutorul programelor de tip Rabla care se derulează în cele mai mari țări din vest.
După șase luni, Tesla Model 3 a ajuns la un volum de 66.010 unități vândute în Europa, cu 108% mai multe decât anul trecut, în timp ce BMW Serie 3 a înregistrat 65.752 de unități vândute, după o creștere de aproape 30 de procente. Pe locul al treilea, la mare distanță, se află Audi A4, cu numai 34.096 de unități, în scădere cu 5 procente față de anul trecut. Mercedes-Benz se află doar pe locul 4, cu 25.088 unități vândute și o scădere de 18 procente, fiind urmat de Volvo V60, Audi A5, Polestar 2, Alfa Romeo Giulia, Volvo S60 și Jaguar XE.
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro Orașul meu
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Tesla a performat extrem de bine pe piețele nordice, unde a devenit cel mai vândut automobile. În Norvegia, cu 6.270 de unități, a însumat aproape 10% din totalul vânzărilor sale din luna iunie, în Europa.
Analiștii JAto sunt de părere că lansarea de noi modele din partea concurenței, cum este versiunea i4 a lui BMW Serie 4, vor scădea semnificativ succesul lui Model 3, anul viitor. Lansarea SUV-ului Model Y va contribui și ea la această scădere.
Europa a înregistrat un salt uriaș în segmentul premium mediu, din punct de vedere al propulsiei electrice. Vânzările din 2021 în acest segment au adus o creștere de la 15% la 28% a cotei de piață a motorizărilor full electric, în timp ce modelele plug-in hybrid au crescut de la 10 la 13%, iar dieselul a scăzut de la 45 la 33%, iar benzina, de la 30 la 26%. Este practic segmentul clienților cu bani care sunt dispuși să cheltuiască sume în plus pentru a beneficia de cele mai noi tehnologii, nu neapărat pentru a face economii la alimentarea cu energie, ci pentru a se bucura cu prioritate de automobilele moderne.