Susținerea UE pentru tarifele pentru vehiculele electrice din China arată influența în scădere a Berlinului

Susținerea UE pentru tarifele pentru vehiculele electrice din China arată influența în scădere a Berlinului
scris 8 oct 2024

Respingerea de către cancelarul german Olaf Scholz a tarifelor UE pentru vehiculele electrice chinezești nu a reușit să-i împiedice pe ceilalți membri ai Uniunii Europene să voteze în favoarea acestora, dezvăluind modul în care un Berlin divizat se luptă să conducă politica UE, relatează Reuters.

Germania a fost unul dintre cele cinci state membre UE care au respins tarifele după luni de presiune din partea producătorilor săi de automobile, care se bazează pe China pentru aproape o treime din vânzările lor, permițând Comisiei Europene să continue cu taxele anti-subvenții până la sfârșitul lunii.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Primele imagini cu viitoarele vanuri electrice Mercedes, camuflate, ale căror motoare vor fi produse la Sebeș CITEȘTE ȘI FOTO Primele imagini cu viitoarele vanuri electrice Mercedes, camuflate, ale căror motoare vor fi produse la Sebeș
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Contrastul cu acum un deceniu este puternic. Atunci, o explozie de apeluri telefonice într-un weekend din iulie 2013 între China, cancelarul german de atunci Angela Merkel și Jose Manuel Barroso, președintele Comisiei Europene la acea vreme, a distrus propunerea de a impune tarife UE la panourile solare. În schimb, s-a ajuns la o înțelegere privind prețurile minime, scrie News.ro.

După 16 ani sub conducerea cancelarului Merkel, când industria germană a crescut și cancelarul a ținut Uniunea Europeană unită, o coaliție de trei partide supraveghează o economie care se află în al doilea an de contracție și acordă prioritate politicii interne față de UE, înainte de alegerile federale din 2025.

La Bruxelles, a existat o exasperare din partea diplomaților cu privire la luptele interne din coaliția tripartită a Germaniei, despre care ei spun că subminează influența celei mai mari economii a Europei și unitatea UE.

Bruxelles-ul s-a angajat să continue să exploreze un compromis privind vehiculele electrice cu Beijingul, dar respingerea de către Germania i-a slăbit puterea de negociere.

”Această divizare între Germania și restul (UE) compromite o parte importantă a inițiativei Comisiei: demonstrarea unui front unit împotriva presiunii externe asupra țărilor individuale”, au scris analiștii de la Eurointelligence.

Evidențiind diviziunea internă germană, o sursă de rang înalt la Ministerul de Externe al Germaniei, condusă de Partidul Verzilor, a spus că UE ar trebui să împiedice Beijingul să folosească metode neloiale, care dăunează pieței și să nu elimine tarifele de pe masă.

Federația Industriilor Germane (BDI) a adoptat o poziție nuanțată, spunând că discuțiile ar trebui să continue, dar că, în general, sprijină protejarea comerțului dacă sunt îndeplinite condițiile.

Renault va aduce la Paris conceptul Twingo, care anunță mașina europeană electrică de „sub 20.000 de euro” CITEȘTE ȘI Renault va aduce la Paris conceptul Twingo, care anunță mașina europeană electrică de „sub 20.000 de euro”

”Relațiile economice strânse cu economia hibridă controlată de partidul-stat al Chinei sunt asociate cu riscuri economice și geopolitice”, se arată în comunicat.

Nu este prima dată când o Germanie divizată nu este în concordanță cu colegii UE în ultimele luni. În martie, blocul a susținut o lege care impune companiilor să-și auditeze lanțurile de aprovizionare, în ciuda opoziției puternice din partea democraților liberi pro-business din Germania și a abținerii germane.

Opoziția guvernului german față de oferta băncii italiene UniCredit pentru o asociere cu Commerzbank a condus la frustrare în rândul factorilor de decizie de la Banca Centrală Europeană, care va avea ultimul cuvânt. Aceștia au subliniat sprijinul declarat al Germaniei pentru crearea unei uniuni bancare UE, care probabil necesită ca fuziunile bancare transfrontaliere să fie eficiente.

Un loc în care Scholz și-a găsit un aliat este Ungaria, adesea izolată, al cărei prim-ministru Viktor Orban a descris tarifele UE pentru vehiculele electrice din China drept ”o lovitură uriașă” pentru economia europeană și pentru sectorul auto german.

"Germania și industria europeană nu mai pot convinge Comisia să fie rezonabilă. Dar atunci, cine poate?" a scris Orban pe X.

Dar Orban este mai degrabă un maestru al blocării decât al conducerii politicii UE și, cu siguranță, nu este genul de campion al unității UE care a fost Berlinul.

Zach Meyers, director adjunct al Centrului pentru Reformă Europeană, a spus că disputa tarifară a demonstrat că Germania nu mai conduce politica comercială a UE și că influența Franței a fost și mai limitată după ce președintele Comisiei, Ursula von der Leyen, l-a demis pe comisarul francez Thierry Breton și a acordat o influență mai mică succesorului acestuia.

În timp ce dorește să fie mai aproape de Statele Unite și să reducă riscul din China, cazul vehiculelor electrice a sugerat că, fără îndrumări franco-germane ferme, ea ar putea continua doar sector cu sector și să urmeze regulile comerciale internaționale pentru a asigura sprijinul UE.

Noah Barkin, consilier principal la Rhodium Group, a declarat că, în ciuda victoriei sale privind tarifele, Comisia Europeană ar avea dificultăți să adopte o politică coerentă și mai sceptică față de China fără sprijinul Berlinului.

”Atâta timp cât prioritățile înguste, pe termen scurt, vor avea prioritate la Berlin, va fi o luptă pentru Comisie să continue cu noua sa agendă de politică externă”, a spus el.

viewscnt
Afla mai multe despre
vehicule electrice
china
germania