Grupul Stellantis, care deține 14 mărci auto, din care o mare parte vând automobile electrice, a anunțat că va crește producția de module de propulsie electrică pentru a sprijini electrificarea automobilelor.
Stellantis își mărește amprenta industrială electrică în site-urile de producție de grupuri de propulsie electrică din Tremery-Metz, Franța, Kokomo, Indiana, SUA, și Szentgotthard, Ungaria, precum și în uzina de cutii de viteze electrificate cu dublu ambreiaj (eDCT) din complexul Mirafiori, Italia.
În Szentgotthard, Ungaria, va fi demarată modernizarea uzinei cu o investiție de 103 milioane de euro, pentru a susține planurile de electrificare din Dare Forward 2030. Producția ar trebui să înceapă la sfârșitul anului 2026. Investiția este susținută și cu granturi și contribuții din partea guvernului ungar și vine la scurt timp după alte două investiții similare, în Tremery-Metz, Franța și Kokomo, Indiana, SUA, unde sunt fabricate module de propulsie electrică. Pasul următor va fi complexul Mirafiori din Italia, unde va fi majorată producția de cutii de viteze cu dublu ambreiaj electrificate (eDCT) destinate vehiculelor hibride și hibride plug-in.
„Datorită acestei investiții, Ungaria va juca un rol mai important în tranziția industriei auto către electrificare”, a declarat ministrul Péter Szijjártó. „De acum înainte, fabricarea sistemelor tradiționale de motorizare va coexista cu producția de module electrice de propulsie. Prin această investiție protejăm locurile de muncă și asigurăm viitorul fabricii Szentgotthárd.”
Propulsiile produse în Szentgotthard vor fi utilizate în vehiculele asamblate pe viitoarea platformă „STLA BEV”, iar producția va fi integrată în clădirile existente ale fabricii. Noile activități legate de producția de module electrice la șantier vor include prelucrarea anumitor componente cheie, precum și asamblarea finală a modulelor 3 în 1, care combină motorul electric, reductorul de viteză și convertorul.
Fabrica Stellantis din Szentgotthard produce în prezent motoare pe benzină de 1,2 litri turbo cu 3 cilindri și 1,6 litri cu 4 cilindri, utilizate în mai multe modele ale grupului.
Stellantis și-a bugetat peste 50 de miliarde de euro în electrificare în următorii zece ani pentru a atinge obiectivele planului său strategic Dare Forward 2030, care vizează o pondere a propulsiilor electrificate de 100% din vânzările totale, pe segmentul de autoturisme, în Europa, și de 50% în Statele Unite.