Directorul general al Romatsa, Valentin Cimpuieru, a declarat miercuri că pasagerii afectații de greva de marți a controlorilor de trafic aerian trebuie să se adreseze companiilor aeriene, iar în prezent nu există date privind o estimare totală a pagubelor create.
”În mod normal, conform procedurii, pasagerii se vor îndrepta înspre companiile aeriene. În funcție de decizia companiilor, aceștia se pot îndrepta în instanță”, a spus Cimpuieru, întrebat cui trebuie să se adreseze pasagerii pentru despăgubiri cauzate de grevă, scrie News.ro.
Directorul a fost miercuri prezent pe Aeroportul Băneasa, unde a aterizat cea de-a doua aeronavă Boeing 737-800 NG, preluată în leasing pe 10 ani de către compania de stat Tarom. Aeronava a fost botezată "Marea Unire" de către autorități.
Șeful Romatsa spune că nu există acum date privind pagubele înregistrate în urma grevei, ele urmând să vină de la Eurocontrol.
CITEȘTE ȘI Autoritățile pregătesc o nouă ștergere de datorii. De precedenta amnistie au beneficiat 16.500 de firme și peste 19.000 de româniUn cost mediu al unui survol deasupra României este de 32 de euro pe tonă pe kilometru, potrivit șefului Romatsa, care a precizat că fiecare companie este taxată la Eurocontrol, care trimite ulterior banii în conturile Romatsa.
Tribunalul București a decis, marți după-amiază, că greva angajaților Romatsa este legală, decizia nefiind definitivă.
Greva controlorilor de trafic aerian - declanșată la ora 9.00 - a fost suspendată la ora 13.00, dar liderii sindicali avertizau că nu este încheiat conflictul de muncă.
Pe durata grevei, șase zboruri operate de compania low-cost Ryanair au fost anulate marți, 18 curse ce trebuiau să aterizeze pe aeroportul Henri Coandă au avut întârzieri de până la trei ore, în timp ce alte 16 curse ce trebuiau să decoleze au întârzieri de aproape două ore și jumătate, potrivit datelor de pe site-ul Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB), care operează aeroportul din Otopeni.