Daimler AG, aflată în ultimul an în actuala structură, înainte de separarea în două entități diferite, a anunțat rezultatele pentru trimestrul al treilea, cu cifre foarte bune, în condițiile dificile create de criza de semiconductori. Chiar dacă vânzările au scăzut, veniturile au rămas constante, iar profitul a crescut.
Vânzările companiei germane Daimler AG au scăzut în trimestrul al treilea cu 25%, la 577.800 de autovehicule, cu o pierdere de circa 200.000 de unități din cauza opririlor de producție cauzate de lipsa componentelor electronice, însă managementul a reușit să mențină veniturile la un nivel constant (40,1 miliarde euro, față de 40,3 miliarde în 2020), în special prin vânzarea de modele mai scumpe. În aceste condiții, constructorul german a reușit să genereze un profit EBIT mai mare cu aproape 500 milioane de euro, respectiv 2,57 miliarde euro.
„Suntem pe drumul bun pentru a atinge țintele la finalul anului mulțumită unui business mai robust – rezultând un EBIT în creștere în pofida unui mediu provocator”, a declarat Harald Wilhelm, CFO Daimler AG. „În același timp, am făcut progrese substanțiale cu agenda strategică: am continuat să producem vehicule electrice dezirabile, am așezat fundația pentru producția la scară a bateriilor electrice cu cota parte din ACC și prin obținerea aprobării acționarilor pentru crearea a două companii specializate”.
Daimler mizează pe o îmbunătățire a situației cipurilor în ultimul trimestru al anului, iar profitul EBIT să depășească „semnificativ” nivelul din 2020.
CITEȘTE ȘI Daimler Truck primește rating favorabil înainte de listareDaimler AG va rămâne fără activitățile cu camioane și autobuze, care se vor transforma în Daimler Truck Holding AG, după ce acționarii au aprobat această operațiune la 1 octombrie. Deja, începând cu această raportare, activitățile diviziei Daimler Trucks & Buses sunt evidențiate separat, ca operațiuni discontinue. Daimler AG va deveni la 1 februarie 2022 Mercedes Benz Group AG.
Operațiunile diviziei de autoturisme și vehicule comerciale ușoare, care vor rămâne în viitoarea companie, regăsite acum în raportările diviziei Mercedes-Benz Cars&Vans, au înregistrat o scădere de 30%, la 471.400 vehicule, veniturile acestei divizii fiind de 25,6 miliarde euro, un nivel aproape egal cu cel de anul trecut (25,8 miliarde euro). Profitul EBIT din vânzările de autoturisme și LCV-uri a fost de 2,17 miliarde, mai mic cu 10 procente față de anul trecut. Marja de rentabilitate a fost de 8,5%, mai mică decât cea de anul trecut cu 0,9 puncte procentuale.
Vânzările de camioane și autobuze au crescut cu 7 procente, la 106.400 unități, cu un EBIT de 482 milioane, mai mic cu circa 60 de milioane de euro decât anul trecut, cu o marjă EBIT de 5,5%, în scădere cu un punct procentual.
Estimările pentru finalul anului făcute de companie rămân neschimbate, cu 10 – 12 % marjă pentru Cars&Vans, 6-8%, iar Daimler Mobility, 20 – 22% (în creștere față de estimările anterioare).