Renault caută un partener pentru dezvoltarea afacerilor cu vehicule cu motoare cu ardere internă, inclusiv cu modele hibride

Renault caută un partener pentru dezvoltarea afacerilor cu vehicule cu motoare cu ardere internă, inclusiv cu modele hibride
Profit.ro
Profit.ro
scris 12 oct 2022

Directorul general al grupului francez Renault, Luca De Meo, a declarat că producătorul de automobile caută un partener pentru a dezvolta afacerile cu vehicule cu motoare cu ardere internă și reducerea costurilor pentru tehnologie, inclusiv pentru modele hibride, transmite Reuters.

De Meo a răspuns la o întrebare despre discuțiile Renault cu Geely Automobile, după ce a vizitat o fabrică din Coreea de Sud pe care Renault o conduce într-o asociere cu Geely, de la începutul acestui an, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Brandul premium Alpine prezintă un nou concept-car inspirat din fenomenul Alpenglow CITEȘTE ȘI Brandul premium Alpine prezintă un nou concept-car inspirat din fenomenul Alpenglow

”Acesta este genul de sector sau industrie în care trebuie să te extinzi pentru a face economii și pentru a reduce costul utilizatorului. Este un proiect care existp pentru a trimite mașinile noastre cu motoare cu combustie în viitor. Avem nevoie de un partener care să facă asta și facem acest lucru."”, a spus De Meo reporterilor din Seul.

De Meo a spus că Renault este în discuții cu guvernul francez cu privire la evoluția strategiei sale.

"Nu este o chestiune de autorizare. Este doar o conversație continuă (pe) diferite subiecte pe care le avem cu unul dintre principalii noștri acționari", a spus el.

De Meo a fost în Japonia în weekend pentru o rundă de discuții cu CEO-ul Nissan, Makoto Uchida, care ar putea remodela termenii alianței lor, au spus persoane care cunosc discuțiile.

Renault și Nissan au declarat luni că sunt în discuții despre o resetare a parteneriatului lor, care ar putea include ca producătorul auto japonez să investească într-o nouă afacere de vehicule electrice (EV) pe care Renault intenționează să o separe de grup.

Separat, Geely, care deține Volvo Cars și un pachet de 9,7% din Daimler AG, a vorbit cu Renault despre preluarea unei participații semnificative și potențial de control la afacerea cu motoare cu ardere internă, pe care Renault urmărește să o dezvolte, au spus persoane apropiate discuțiilor.

Geely a refuzat să comenteze. Nissan ar trebui, de asemenea, să aprobe planul ca Geely să preia o participație mare în afacerea Renault cu motoare pe benzinp, cu numele de cod ”Horse”, dacă aceasta include tehnologia dezvoltată de Nissan.

Volvo și Geely au creat anul trecut un joint-venture sub numele Aurobay, pentru a-și muta propria afacere cu motoare cu ardere într-o nouă afacere independentă.

În mai, Renault a vândut către Geely 34% din filiala sa sud-coreeană, centrată pe o fabrică din Busan. Cei doi producători auto au anunțat planuri de a dezvolta și construi vehicule hibride acolo.

Controale ANAF la persoane fizice: TOP 3 venituri nedeclarate, constatate în septembrie CITEȘTE ȘI Controale ANAF la persoane fizice: TOP 3 venituri nedeclarate, constatate în septembrie

Unitatea Renault din Coreea a declarat că va investi echivalentul a 873 de milioane de dolari pentru a dezvolta modele de vehicule electrice în următorii șase ani.

Vizita lui De Meo în Coreea de Sud este prima efectuată de l-a asocierea cu Geely și vine în timp ce Renault se confruntă cu un termen limită inițial, de la începutul lunii noiembrie, pentru a raporta progresul său în crearea diviziei sale de vehicule electrice.

De Meo a spus că Renault are nevoie de noi parteneriate din cauza amplorii investițiilor necesare pentru a trece la mașinile alimentate cu baterii.

Renault vrea să atragă Nissan ca investitor în noul său proiect de vehicule electrice, pe care îl înființează alături de o unitate separată pentru vehiculele cu motoare cu ardere internă, separând în esență partea cu o creștere mai mare și cea care necesită investiții a afacerii sale auto.

În schimbul investiției în proiectul de vehicule electrice, Nissan vrea ca Renault să își reducă participația la producătorul auto japonez, a spus o persoană familiară cu discuțiile.

Renault deține în prezent aproximativ 43% din Nissan, care, la rândul său, deține o participație de 15% în partenerul său pe termen lung, la care statul francez deține la rândul său o participație de 15%.

Geely, fondată de miliardarul Li Shufu, ocupă locul al șaptelea în China după vânzări și se remarcă prin abordarea proactivă a colaborării cu alți producători auto și prin utilizarea mărcilor consacrate, inclusiv Volvo și Lotus, pe măsură ce s-a extins în afara pieței sale de origine.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault
motoare cu ardere internă