Directorul general al grupului francez Renault, Luca De Meo, a declarat că producătorul de automobile caută un partener pentru a dezvolta afacerile cu vehicule cu motoare cu ardere internă și reducerea costurilor pentru tehnologie, inclusiv pentru modele hibride, transmite Reuters.
De Meo a răspuns la o întrebare despre discuțiile Renault cu Geely Automobile, după ce a vizitat o fabrică din Coreea de Sud pe care Renault o conduce într-o asociere cu Geely, de la începutul acestui an, scrie News.ro.
”Acesta este genul de sector sau industrie în care trebuie să te extinzi pentru a face economii și pentru a reduce costul utilizatorului. Este un proiect care existp pentru a trimite mașinile noastre cu motoare cu combustie în viitor. Avem nevoie de un partener care să facă asta și facem acest lucru."”, a spus De Meo reporterilor din Seul.
De Meo a spus că Renault este în discuții cu guvernul francez cu privire la evoluția strategiei sale.
"Nu este o chestiune de autorizare. Este doar o conversație continuă (pe) diferite subiecte pe care le avem cu unul dintre principalii noștri acționari", a spus el.
De Meo a fost în Japonia în weekend pentru o rundă de discuții cu CEO-ul Nissan, Makoto Uchida, care ar putea remodela termenii alianței lor, au spus persoane care cunosc discuțiile.
Renault și Nissan au declarat luni că sunt în discuții despre o resetare a parteneriatului lor, care ar putea include ca producătorul auto japonez să investească într-o nouă afacere de vehicule electrice (EV) pe care Renault intenționează să o separe de grup.
Separat, Geely, care deține Volvo Cars și un pachet de 9,7% din Daimler AG, a vorbit cu Renault despre preluarea unei participații semnificative și potențial de control la afacerea cu motoare cu ardere internă, pe care Renault urmărește să o dezvolte, au spus persoane apropiate discuțiilor.
Geely a refuzat să comenteze. Nissan ar trebui, de asemenea, să aprobe planul ca Geely să preia o participație mare în afacerea Renault cu motoare pe benzinp, cu numele de cod ”Horse”, dacă aceasta include tehnologia dezvoltată de Nissan.
Volvo și Geely au creat anul trecut un joint-venture sub numele Aurobay, pentru a-și muta propria afacere cu motoare cu ardere într-o nouă afacere independentă.
În mai, Renault a vândut către Geely 34% din filiala sa sud-coreeană, centrată pe o fabrică din Busan. Cei doi producători auto au anunțat planuri de a dezvolta și construi vehicule hibride acolo.
CITEȘTE ȘI Controale ANAF la persoane fizice: TOP 3 venituri nedeclarate, constatate în septembrieUnitatea Renault din Coreea a declarat că va investi echivalentul a 873 de milioane de dolari pentru a dezvolta modele de vehicule electrice în următorii șase ani.
Vizita lui De Meo în Coreea de Sud este prima efectuată de l-a asocierea cu Geely și vine în timp ce Renault se confruntă cu un termen limită inițial, de la începutul lunii noiembrie, pentru a raporta progresul său în crearea diviziei sale de vehicule electrice.
De Meo a spus că Renault are nevoie de noi parteneriate din cauza amplorii investițiilor necesare pentru a trece la mașinile alimentate cu baterii.
Renault vrea să atragă Nissan ca investitor în noul său proiect de vehicule electrice, pe care îl înființează alături de o unitate separată pentru vehiculele cu motoare cu ardere internă, separând în esență partea cu o creștere mai mare și cea care necesită investiții a afacerii sale auto.
În schimbul investiției în proiectul de vehicule electrice, Nissan vrea ca Renault să își reducă participația la producătorul auto japonez, a spus o persoană familiară cu discuțiile.
Renault deține în prezent aproximativ 43% din Nissan, care, la rândul său, deține o participație de 15% în partenerul său pe termen lung, la care statul francez deține la rândul său o participație de 15%.
Geely, fondată de miliardarul Li Shufu, ocupă locul al șaptelea în China după vânzări și se remarcă prin abordarea proactivă a colaborării cu alți producători auto și prin utilizarea mărcilor consacrate, inclusiv Volvo și Lotus, pe măsură ce s-a extins în afara pieței sale de origine.