Euro NCAP a publicat primele rezultate ale testelor de siguranță din acest an, pentru două automobile de top: Polestar 2 și Cupra Formentor. În același timp, a fost publicată evaluarea pentru Renault Arkana și Lexus UX 300e, prin asociere cu modele pe care acestea se bazează.
Renault Arkana, un model care are legături cu Dacia Duster, însă doar în versiunea rusească, a primit un scor maxim, de 5 stele, de la EuroNCAP, prin similitudine cu Renault Captur, de la care a preluat întreaga platformă tehnică și componentele de siguranță. Cele 5 stele primite se bazează pe 96% punctaj pentru pasageri adulți, 83% pasageri copii, 75%, pietoni și bicicliști și 74%, siguranța asistată, scoruri obținute de Captur în 2019.
Organizația obișnuiește să replice scorurile pentru mașinile similare (sigle diferite, pe aceeași mașină), însă este pentru prima dată când două mașini care sunt atât de diferite, cel puțin estetic, primesc același scor, prin asociere. De exemplu, VW Golf și SEAT Leon, două mașini care au foarte multe componente în comun, au fost testate separat, având scoruri diferite. La fel, Dacia Logan MCV a primit doar 3 stele, deși putea să primească scorul de 4 stele primit anterior de Sandero.
EuroNCAP a anunțat rezultatul pe care îl acordă SUV-ului Renault, la nivelul testelor anului 2019, în aceeași zi în care a anunțat rezultatele pentru două modele lansate în 2020, un automobil electric, Polestar 2, și modelul sport Cupra Formentor, dezvoltat de cei de la SEAT.
Polestar 2 este un automobil produs de Volvo împreună cu Geely, compania chineză care dețina marca suedeză. Automobilul este produs în uzina Geely din China și este disponibil la nivel global. Scorul obținut de acest model este unul dintre cele mai bune din istoria EuroNCAP, mai ales că organizația a înăsprit începând din 2020, condițiile de testare. Pentru pasagerii de pe locurile din față (adulți), scorul este de 92%, în timp ce pentru copii (locurile din spate) scorul este de 89%. De asemenea, pentru pietoni și bicicliști, scorul a fost de 80%, iar pentru sistemele de asistență – 86%.
Al doilea automobil testat în această sesiune a fost Cupra Formentor, primul model independent al mărcii Cupra. Aceasta a fost desprinsă din SEAT, după ce timp de mulți a fost doar o echipare ultrasportivă a modelelor spaniole. Acum, Cupra și-a lansat SUV-ul Formentor, care utilizează o platformă comună a grupului VW și motoare performante. Și acest model a primit 5 stele, cu punctaje bune (ceva mai mici decât cele ale Polestar 2), pentru toate subcategoriile: la pasageri adulți – 93%, pentru copii – 88%, pentru pietoni – 68%, pentru sisteme de asistență – 80%.
„Suntem la un an de la momentul la care Covid a devenit pandemică iar industria auto a avut 12 luni toride. Vânzările sunt acum jos și producătorii caută moduri de tăiere a costurilor și de maximizare a profiturilor. EuroNCAP este aici pentru a se asigura că siguranța nu este compromisă și este mulțumitor că aceste două mărci au pus-o pe agenda lor. De acum, siguranța este prioritară pentru strategia constructorilor și ei știu că este o zonă în care clienții nu acceptă scăderi de standarde”, a declarat Michien van Ratingen, secretar general EuroNCAP.
Al patrulea automobil ratificat acum de EuroNCAP a fost Lexus UX 300e, o versiune electrică a modelului care a fost testat în 2019.