Unul dintre cele mai importante proiecte de dezvoltare ale grupului Volkswagen întâmpină dificultăți din cauza opoziției mărcii Porsche. Șefii acestei mărci au decis să se retragă din proiectul Artemis, care ar fi condus la dezvoltarea primelor automobile autonome ale grupului VW.
Divizia Volkswagen Vehicule Comerciale a grupului german trece printr-o perioadă mai puțin bună, din cauza schimbărilor produse în proiectul Artemis. Acesta ar fi urmat să fie găzduit de uzina din Hanovra, unde trei modele ale grupului, Audi, Bentley și Porsche, erau programate să fie asamblate, la finalul dezvoltării. Menționat în repetate rânduri în prezentările făcute de șefii VW Group, Artemis este pe cale să aducă o revoluție în procesul de industrializare al constructorului german. Numai că, în luna decembrie, cei de la Porsche au anunțat divizia VW Comerciale, cea responsabilă de producția celor trei automobile de înaltă performanță, că ies din acest proiect.
Decizia a fost anunțată în cadrul ședinței Consiliului de Supraveghere din decembrie, însă nu a fost făcută publică. Cei de la VW Comerciale au anunțat însă că lucrările de transformare a uzinei au început din vara lui 2021, iar producția ar urma să înceapă în 2025. „Planul inițial era să fie produse modelele electrice pentru Audi și Porsche și să se implementeze producția de elemente de caroserie pentru Bentley”. Însă Porsche a ales, după cum arată informațiile din acest moment, să renunțe la platforma Artemis și să folosească propria platformă, PPE, dezvoltată împreună cu cei de la Audi, pentru viitoarele modele electrice. Iar propriul model programat să fie lansat în 2025, cunoscut sub numele K1, va fi fabricat, un an mai târziu, în uzina din Leipzig a mărcii, acolo unde astăzi este asamblat SUV-ul Macan.
CITEȘTE ȘI Decizie radicală, inclusiv în România: Citroen nu mai vinde Berlingo și Spacetourer decât cu motor electricÎn acest context, cele mai noi informații apărute vorbesc despre o despăgubire pe care marca Porsche o va plăti uzinei și, respectiv, diviziei VW Comerciale, în valoare de circa 100 milioane de euro, potrivit Automobilwoche, care citează surse din interiorul grupului. Suma va compensa investițiile demarate și pierderile pe care Hanovra le va avea prin pierderea celor 25.000 de automobile Porsche ce ar fi trebuit să fie fabricate anual. Uzina va fabrica în schimb o versiune a noului model ID.Buzz, ID.California, dar și o nouă versiune a lui T7 Multivan.
Motivele pentru care Porsche s-a retras din Artemis țin de două detalii, după cum arată analizele specialiștilor. În primul rând, uzina din Hanovra, unde specializată în vehicule comerciale, nu reprezenta un avantaj pentru marca exclusivistă Porsche. În al doilea rând, șeful mărcii, Oliver Blume, a spus că profilul clienților nu reclamă un automobil autonom, deoarece mașinile mărcii sunt unele sport, de performanță, care sunt orientate către șofer. Din acest motiv, platforma Artemis, autonomă, nu era necesară, astfel că nici producția pe liniile din Hanovra nu-și mai avea rostul.