Înmatriculările de autoturisme din Europa după șase luni arată scăderi pe linie pentru toate grupurile auto importante, inclusiv Renault Group. Dacia se numără printre puținele mărci care au reușit să reziste valului de scăderi ale vânzărilor.
Scăderi pe linie la înmatriculări în luna iunie, cu -7,8% în Uniunea Europeană, -7,9% pentru Europa lărgită (plus țările EFTA), de asemenea scăderi pe toate cele mai mari piețe din UE, Germania, Franța, Marea Britanie, Italia, Spania. În total, au fost înmatriculate 1,446 milioane de autoturisme în UE. România a fost, în iunie, una dintre cele cinci țări din UE cu înmatriculări pe plus, având a doua cea mai mare creștere, după Lituania. În total, în România s-au înmatriculat în luna a șasea 14.082 autoturisme.
Pe întreg semestrul, piața auto din UE are un rezultat negativ, fiind înmatriculate cu 3,1% mai puține autoturisme față de anul trecut. Mai mult de jumătate din țările din Europa au rezultate negative, iar dintre cele cu creșteri, majoritatea au valori de aproximativ 1% sau chiar sub acest prag. România și Lituania sunt singurele piețe cu creșteri cu două cifre, în țara noastră fiind consemnate 71.620 autoturisme înmatriculate, cu 19,2% mai multe față de 2018.
CITEȘTE ȘI FOTO Mercedes-Benz EQC, primul SUV electric al mărcii, lansat în producție și disponibil la vânzare, inclusiv în RomâniaȘi la nivel de constructori auto situația se conformează scăderilor de pe piețe, astfel că toate companiile importante au scăderi, atât în iunie, cât și pe întreg intervalul. Cele mai mari pierderi de clienți sunt în dreptul Fiat Chrysler, Ford și Volkswagen Group, dar și PSA, Renault Group, Hyundai Group, BMW, Daimler au scăderi ale înmatriculărilor în 2019.
Dacia este una din puținele mărci cu creștere, chiar dacă a pierdut teren pe unele piețe, și reușește să-și crească cota de piață în Europa la 4%, cu aproape 60.000 de autoturisme înmatriculate în iunie și 316.424 autoturisme în primul semestru, având o creștere de 10 procente în 2019, comparativ cu 2018.