Dacia rămâne printer mărcile care cresc pe piața auto din Franța, în contextul favorabil al revenirii vânzărilor de automobile din această țară. Pentru prima dată de la începutul anului, înmatriculările de autoturisme noi au crescut, chiar dacă multe dintre mărci sunt în continuare pe minus.
Dacia a înmatriculat în luna august, pe cea mai important piața a sa din Europa, o creștere de 13,12%, cu un volum de 8846 autoturisme, crescându-și cota de piață până aproape de 10%, în condițiile în care Renault este încă în zona negativă. Cu o scădere de 15 procente și un volum înmatriculat de 10.878, marca franceză ține grupul Renault printre jucătorii din piață în declin în 2022.
Dintre competitorii Renault Group, cei de la Stellantis au evoluat cel mai bine, cu avans de 14,25% pe ansamblu și cu creșteri pentru mărcile de volum: Peugeot +14,3%, Citroen, +10,4%, Fiat, +45%.
Grupul VW cu majoritatea mărcilor sale (cu excepția Skoda și Bentley) au pierdut clienți și în august, la fel BMW. Au reușit să obțină o creștere cei de la Toyota, Ford, Nissan, Mercedes și Hyundai.
După șapte luni de scădere și doar una de creștere, piața auto din Franța raportează un declin de 16 procente în acest an, cu un total de vehicule înmatriculate de 1,19 milioane unități, din care 970.000 reprezintă autoturismele (-13,8%).
Dacia este una dintre puținele mărci cu creștere în acest an, în Franța, cu un volum total înmatriculat de 82.974 unități, în creștere cu 4 procente, valoare afectată de scăderile din primele două luni ale anului. Cota de piață a
Dacia a ajuns la o valoare de 8,5% din totalul pieței, foarte apropiată de cea a Citroen. Cea mai mare contribuție la acest success a avut-o Sandero, care rămâne al treilea cel mai vândut autoturism din Franța, cu 39.944 unități, cu o cotă de 4,1% din piață, fiind depășit doar de Peugeot 208 și Renault Clio. Dacia Duster s-a clasat pe locul 9 în topul celor mai vândute autoturisme, cu 20.964 unități și o cotă de 2,2% din piață.
Celelalte modele s-au comportat și ele bine în primele opt luni ale anului: Spring a ajuns la 10.852 de unități, fiind în top 5 al vânzărilor de electrice, iar Jogger s-a apropiat, cu 10.020 de unități înmatriculate, fiind în acest moment cel mai vândut MPV din Franța. Celălalt SUV produs în România, Ford Puma, înregistreză și el valori bune ale vânzărilor, cu 14.215 unități înmatriculate în primele opt luni și o cotă de piață de 1,5%.