Parisul triplează prețurile de parcare pentru SUV, dar cu un număr infim de participanți la referendum

Parisul triplează prețurile de parcare pentru SUV, dar cu un număr infim de participanți la referendum
scris 5 feb 2024

Parizienii au aprobat un proiect de triplare a prețurilor de parcare pentru mașinile înalte și grele, cunoscute sub numele de SUV-uri, dar mai puțin de 6% dintre alegători au participat la acest vot, notează AFP.

Puțin mai mult de 78.000 din cei 1,3 milioane de alegători (5,68%) au participat la acest referendum care creează un tarif specific pentru parcarea „mașinilor individuale grele, voluminoase, poluante”, arartă Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
ANUNȚ Decizie a israelienilor de la Plaza Centers și AFI Europe pentru Casa Radio, unde României i se cer despăgubiri de 385 milioane euro. Guvernul a pregătit riposta pentru israelieni CITEȘTE ȘI ANUNȚ Decizie a israelienilor de la Plaza Centers și AFI Europe pentru Casa Radio, unde României i se cer despăgubiri de 385 milioane euro. Guvernul a pregătit riposta pentru israelieni

În mod special sunt vizate SUV-urile (acronimul englez pentru Sport Utility Vehicle) cu caracteristici care combină „cele ale unui autoturism cu cele ale unui vehicul utilitar”, și 4×4-urile.

Potrivit proiectului primarului socialist Anne Hidalgo, utilizatorul unui vehicul termic sau hibrid plug-in cu o greutate mai mare de 1,6 tone, sau două tone pentru un vehicul electric, va trebui să plătească în curând 18 euro pe oră pentru parcarea în cartierele centrale ale capitalei, 12 euro pentru arondismentele exterioare.

Locuitorii care parchează în cartierul lor și profesioniștii, printre care taximetriștii, nu vor fi afectați.

Deliberarea va fi prezentată în luna mai pentru aplicare pe 1 septembrie, a indicat Anne Hidalgo când a anunțat rezultatele la Primăria Parisului.

Primarul a salutat o „alegere clară a parizienilor” în favoarea unei măsuri „bune pentru sănătatea noastră și bune pentru planetă”.

În capitala care a pietonalizat deja cheiurile Senei și a transformat eco-friendly 200 de străzi prin eliminarea traficului, Anne Hidalgo a justificat votul prin lupta împotriva poluării, o mai bună împărțire a spațiului public și „siguranța rutieră”, accidentele care implică un SUV fiind, potrivit primăriei, „de două ori mai mortale pentru pietoni decât cu o mașină standard”.

Pentru opoziția de dreapta, acest referendum „demonstrează amploarea manipulării de către Primărie, care vizează SUV-urile în comunicarea sa în timp ce, în realitate, orice tip de vehicul este susceptibil de a fi afectat de standardele supuse votului”.

Numărul pensionarilor cu venituri cumulate mai mici de 1.125 de lei care primesc indemnizație specială, în scădere ușoară CITEȘTE ȘI Numărul pensionarilor cu venituri cumulate mai mici de 1.125 de lei care primesc indemnizație specială, în scădere ușoară

„Face parte dintr-o formă de ecologie punitivă”, chiar dacă trebuie să „îndreptăm spre vehicule mai ușoare”, a declarat pe RTL Christophe Béchu, ministrul francez al tranziției ecologice.

Potrivit primăriei, suprataxa ar viza „aproximativ 10% din parc” și ar putea aduce venituri suplimentare în jur de 35 de milioane de euro.

Referendumul de duminică a avut la mai puțin de un an după ce, în aprilie 2023, locuitorii Parisului au votat pentru interzicerea trotinetelor electrice de închiriat.

viewscnt
Afla mai multe despre
paris
suv
parcare