Mai puține opțiuni pentru cei care vor să intre rapid în posesia unui nou automobil

Mai puține opțiuni pentru cei care vor să intre rapid în posesia unui nou automobil
Profit.ro
Profit.ro
scris 12 iul 2022

Atunci când Emilie Malherbe și soțul ei au fost nevoiți să aleagă culoarea noului lor Renault Arkana SUV, au avut de ales între doar trei variante: negru, alb perlat și gri, însă asta nu i-a deranjat pentru că cel mai important ei era să intre cât mai rapid în posesia noului automobil, transmite Reuters.

"Am auzit la televizor că trebuie să așteptăm șase până la opt luni pentru un nou automobil. La final am primit mașina în 15 zile, ceea ce este grozav", spune Emilie Malherbe, care locuiește în regiunea Calvados din nordul Franței, scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
Wizz Air se așteaptă să fie nevoită să reducă zborurile în această vară, din cauza lipsei forței de muncă și a grevelor de pe aeroporturile europene CITEȘTE ȘI Wizz Air se așteaptă să fie nevoită să reducă zborurile în această vară, din cauza lipsei forței de muncă și a grevelor de pe aeroporturile europene

Confruntați cu un deficit global de semiconductori și perturbarea lanțurilor de aprovizionare, constructorii auto din Europa oferă mai puține opțiuni astfel încât clienții să poată intra în posesia unei noi mașini înainte de sfârșitul sezonului de vacanțe.

Aceasta reprezintă o schimbare majoră de direcție pentru o industrie care s-a bazat puternic pe personalizare, care complică procesul de producție și erodează profiturile. În schimb, constructorii auto tradiționali urmează exemplul constructorului american Tesla Inc a cărui abordare simplificată cu privire la opțiunile disponibile i-a permis că își crească profiturile.

Dacă vor să intre rapid în posesia unui nou autoturism, consumatorii au puține alegeri la dispoziție.

Oferta de tip "Fast track" lansată de Renault pentru modelul Arkana garantează că noul automobil va fi livrat în maximum 30 de zile, comparativ cu o perioadă medie de așteptare de până la cinci luni.

Însă, automobilele sunt disponibile în doar trei culori (negru, alb perlat și gri) față de gama obișnuită de șase culori. În plus, este disponibilă doar varianta RS Line și o singură opțiune de motor. Dacă cumpărătorii vor opțiuni suplimentare, livrarea nu mai este garantată, potrivit Renault.

O sursă din apropierea Renault a declarat pentru Reuters că producătorul auto francez se așteaptă ca aceste oferte simplificate să se extindă de-a lungul întregii industrii auto pentru că problemele de aprovizionare nu vor dispărea prea curând.

"Asta trimite un mesaj că reducerea diversității comerciale și tehnice este compatibilă cu afacerile bune", a apreciat sursa citată.

Timp de mai mulți ani constructorii auto tradiționali au urmat o abordare conform căreia capacitatea de a personaliza culoarea, dotarea și accesoriile, inclusiv capacitatea de a urmări de la distanță cum progresează construcția automobilului tău, este crucială în procesul de vânzare.

O analiză din 2020 a firmei de consultanță J.D. Power realizată la nivelul întregii industrii auto arată că 98% dintre combinațiile de modele vând mai puțin de 50 de modele fiecare și în total reprezintă doar 25% din vânzările totale. În schimb, restul de 2% din combinații sunt responsabile pentru trei sferturi din vânzările totale.

O parte dintre marii constructori au vorbit în repetate rânduri despre nevoia de a reduce numărul de opțiuni însă până acum au avut dificultăți în a pune în practică acest lucru. Situația ar putea să se schimbe acum din cauza problemelor apărute de-a lungul lanțului de aprovizionare și a necesității de a simplifica procesele industriale pentru a face față costurilor mari ale electrificării.

"Reducerea diversității de produse face mai ușor pentru clienți să găsească modelele pe care le doresc în stoc. Toată lumea beneficiază de pe urma reducerii diversității. Și toată lumea va urma acest trend, chiar și germanii", consideră Denis Schemoul, analist la S&P Global Mobility.

De exemplu, oferta "Up & Go" lansată de marca Dacia se concentrează pe reducerea opțiunilor de motor și dotări în loc de reducerea opțiunilor de culoare.

"Prin ghidarea clienților spre două opțiuni de motor și un singur finisaj, nu mai există stânjeneala alegerii...și grație acestui lucru, din punct de vedere industrial, este mult mai ușor să ne programăm, să ne facem un calendar", spune directorul de logistică de la Dacia, Dimitri Manoussis.

Acest program reduce cu 40 de zile perioada în care este livrat automobilul. Dacia susține că oferta "Up & Go", care este disponibilă în doar 14 combinații, este responsabilă pentru 30% din vânzările de SUV-uri Duster în Franța, iar alte 400 de combinații pentru restul de 70%. SUV-ul Duster este al doilea cel mai bine vândut model Dacia.

"Dacă reducem diversitatea produselor, putem face lucrurile mult mai fluide", spune Manoussis.

Dacia va extinde oferta "Up & Go" pentru toată gama sa și de asemenea o va extinde și în țări precum Belgia, Maroc și Portugalia până la finele acestui an, urmând ca în 2023 să ajungă și în Marea Britanie. 

viewscnt
Afla mai multe despre
renault arkana suv
masini