Italia avertizează UE: Interzicerea motoarelor cu combustie din 2035 amenință Europa cu o „criză gravă”. Normele Green Deal trebuie relaxate

Italia avertizează UE: Interzicerea motoarelor cu combustie din 2035 amenință Europa cu o „criză gravă”. Normele Green Deal trebuie relaxate
scris 25 sep 2024

Ministrul Industriei din Italia, Adolfo Urso, a avertizat asupra pierderilor masive de locuri de muncă în rândul producătorilor de automobile dacă UE nu relaxează normele ecologice cunoscute drept Green Deal, transmite Financial Times. Ministrul italian al industriei a declarat că interdicția UE „Green Deal” privind vânzarea de mașini noi cu motor cu combustie după 2035 a creat o „criză gravă” pentru producătorii europeni de automobile și trebuie revizuită de urgență.

Adolfo Urso, membru al partidului Frații Italiei al prim-ministrului Giorgia Meloni, a avertizat că sute de mii de locuri de muncă din industria auto europeană sunt în pericol dacă Bruxelles-ul nu își reduce obiectivele de mediu ambițioase pentru sectorul auto, scrie G4Media.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO ANUNȚ din Timișoara - După doi ani de discuții discrete cu mai multe companii, primul parteneriat cu OMV Petrom pentru un proiect strategic: Un vis al generațiilor de timișoreni mai aproape de realitate CITEȘTE ȘI FOTO ANUNȚ din Timișoara - După doi ani de discuții discrete cu mai multe companii, primul parteneriat cu OMV Petrom pentru un proiect strategic: Un vis al generațiilor de timișoreni mai aproape de realitate
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

”Foaia de parcurs a Green Deal, așa cum a fost concepută, și-a demonstrat deja contradicțiile prin prăbușirea pieței europene a vehiculelor electrice și criza gravă a producătorilor europeni de automobile”, a declarat Urso într-un interviu. „Datele vorbesc de la sine. Este deja clar că foaia de parcurs nu este sustenabilă.”

Urso a declarat că se va folosi de întâlnirile la nivel înalt de la Bruxelles din această săptămână pentru a solicita o revizuire urgentă a normelor privind emisiile și interzicerea motoarelor cu combustie în 2035, care, în opinia sa, ar trebui amânată și relaxată pentru a permite vânzarea altor forme de vehicule cu tehnologii curate, inclusiv a celor care utilizează biocombustibil sau combustibil sintetic.

Demersul Italiei vine pe fondul îngrijorării din capitalele europene și al avertismentelor producătorilor că industria auto de pe continent – deja sub presiunea importurilor de vehicule electrice chinezești mai ieftine – ar putea scădea brusc odată cu intrarea în vigoare a interdicției privind vânzarea de motoare noi cu combustie.

Cel mai mare producător auto din Italia, Stellantis, a suspendat producția de automobile la fabrica sa istorică din Torino timp de o lună, până la jumătatea lunii octombrie, din cauza cererii scăzute pentru versiunea electrică a modelului Fiat 500, al cărui preț este de 30.000 EUR, față de doar 17.700 EUR pentru versiunea hibridă. Volkswagen, cel mai mare producător de automobile din Germania, a avertizat recent lucrătorii că nu va mai onora garanția locurilor de muncă, veche de decenii. Aproximativ 165 000 de persoane lucrează în industria auto din Italia, iar aproximativ 780.000 în Germania.

Profit în creștere pentru Agroland Agribusiness: A existat o reticență majoră din partea fermierilor în utilizarea tehnologiilor mai avansate CITEȘTE ȘI Profit în creștere pentru Agroland Agribusiness: A existat o reticență majoră din partea fermierilor în utilizarea tehnologiilor mai avansate

Producția de automobile din Italia a scăzut cu mai mult de o treime în primele șapte luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2023, potrivit Asociației naționale a lanțului de aprovizionare din industria auto din Italia. Vânzările de vehicule hibride au crescut cu 16 % în Italia în perioada ianuarie-august, comparativ cu perioada echivalentă a anului trecut, în timp ce vânzările de vehicule electrice au scăzut cu 12 %.

Urso a declarat că vehiculele electrice „costă prea mult în comparație cu veniturile europenilor și italienilor” și a avertizat că adoptarea precipitată de către Europa a vehiculelor electrice – fără a-și dezvolta mai întâi propriile lanțuri de aprovizionare interne – ar putea lăsa blocul prea dependent de China.

„Riscul este să trecem de la dependența de combustibilii fosili ruși la dependența de materii prime esențiale care provin din China, sunt produse de China sau prelucrate în China”, a declarat Urso. Europa trebuie să ia în considerare „autonomia strategică” a capacității sale de producție în cazul unor noi războaie sau al unei alte pandemii, a adăugat el.

În timp ce Europa trebuie să revizuiască interdicția privind noile motoare cu combustie în 2026, Urso și-a exprimat optimismul că președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, va accelera acest proces, având în vedere amenințarea iminentă a pierderilor de locuri de muncă.

În caz contrar, s-ar putea declanșa tulburări similare protestelor recente ale fermierilor europeni împotriva Green Deal.

„Toată lumea este conștientă de faptul că, dacă nu ne grăbim, în câteva luni, la Bruxelles, Strasbourg și în alte capitale europene, vom găsi nu numai fermieri cu tractoarele lor, ci și muncitori”, a declarat Urso. „Începem să simțim această atmosferă în întreaga Europă”.

viewscnt
Afla mai multe despre
motoare cu combustie
masini
italia