Green NCAP, sistemul de testare a emisiilor, pus la punct de organizația EuroNCAP, a publicat noi rezultate ale unui lot de 24 de automobile. Pachetul cuprinde și două vehicule electrice, care au primit 5 stele, însă marea majoritate este formată din vehicule cu motoare cu combustie, începând de la micile Peugeot 208 sau SEAT Ibiza și până la VW Transporter ori modelele premium de la Audi, BMW și Mercedes.
Testele Green NCAP sunt realizate deopotrivă în laborator și în condiții reale de trafic, pentru a scoate la iveală cele mai realiste niveluri de emisii ale mașinilor. Începând din 2020, aceste teste realizate sub egida Green NCAP au un nou protocol, unul care să fie cât mai relevant. Rezultatele stabilesc și nivelul emisiilor gazelor de seră, pe lângă cel al poluării și eficienței energetice, astfel încât clienții să fie complet informați.
Vehiculele electrice testate în acest pachet au fost Hyundai Kona și Renault Zoe, cele mai vândute de pe piața europeană, până în luna septembrie. Acestea au primit scor maxim pentru toate cele trei categorii de rezultate. Următoarea poziție a fost pentru Toyota C-HR, cu 3 stele și jumătate, care reușește să obțină scoruri bune la toate categoriile.
CITEȘTE ȘI Avantaj Client 8.087 euro TVA inclus pentru Sprinter 314 CDI Furgon, 11 mc, cu tracțiune față. Îndreaptă-te spre reușită!Cu trei stele sunt clasificate trei modele supermini, VW Polo, Renault Clio și Peugeot 208, care reușesc, cu motoare economice și dimensiuni redusă să nu poleze foarte mult. La polul opus sunt marile vanuri, Mercedes-Benz V Class și VW Transporter, dar și Opel Zafira, care primesc doar o stea și jumătate. De vină este și greutatea, și aerodinamica slabă.
La clasa medie, situație este diferită, în funcție de marcă, deși vorbim despre motoare identice ca cilindree, 2.0 diesel. Dacă VW Passat și Mercedes C Classe primesc 3 stele, BMW Serie 3 pierde o jumătate de stea în fața concurenților, iar Audi A4 chiar o stea întreagă. Diferențele se transformă, pe alocuri, în sportivitate, dar nu e obligatoriu, pentru că aici intervin și tehnologiile de reducere a emisiilor.
CITEȘTE ȘI Elon Musk a anunțat că vrea să dezvolte un hatchback electric compact, concurent pentru VW ID.3, pentru EuropaUn loc aparte pentru SUV-ul românesc Dacia Duster, care reușește să primească 2 stele și jumătate, un scor mediu, dar care este similar cu cel al unor mașini mai valoroase, din punct de vedere al prețului. Rezultatele cumulate pentru Duster sunt mai bune decât cele ale Audi A4, Mazda CX-5 sau Jeep Renegade.
Rezultatul Dacia Duster a fost obținut cu un model echipat cu motorul 1.5 litri dCi, Euro 6d Temp, cu o putere de 85 kW (115 CP) și 260 Nm. Emisiile de CO2 sunt de 142 g/km, așa cum sunt ele publicate de constructor. Nota primită la acest capitol este de 2,8 din 10, detaliu care a penalizat cel mai mult modelul românesc. La eficiența energetică, scorul a fost de 5,1 din 10, iar la indexul Aer Curat, de asemenea, 5,1.
Testele Green NCAP sunt sponsorizate de Comisia Europeană, ca parte a proiectului Green Vehicle Index.
„În pofida complexității rezultatelor de la tehnologii variate de propulsie a vehiculelor și a dificultăților cauzate de pandemie, GVI a livrat o nouă metodologie holistică bazată pe o cantitate mare de colecții de teste și date. Suntem fericiți să vedem publicat acest prim set de rezultate și suntem siguri că munca făcută reprezintă un prim pas important în dezvoltarea unui index verde al vehiculelor, unanim acceptat, care să susțină alegerea clienților informați și să contribuie la un viitor mult mai sustenabil”, a declarat
În această rundă de teste nu au fost incluse mașini plug-in hibrid, însă prima va fi deja inclusă în următoarea rundă, în luna februarie a anului viitor.