Dacia rămâne principala sursă de creștere și de profit pentru Renault Group, potrivit unei analize realizate de Jato Dynamics, însă cel mai important produs al mărcii nu este Duster, așa cum s-ar aștepta mulți.
În primul trimestru al anului, Dacia a vândut 184.000 de automobile, la nivel global, cel mai mare volum înregistrat de marca românească într-un trimestru, de la înființare și până astăzi. Față de 2018, Dacia are deja o creștere de 7,2% și continuă să împingă înainte Grupul Renault, atât în privința volumelor, cât și în cea a marjei de profit.
Grupul francez nu a anunțat, încă, rezultatele oficiale pentru întreg trimestrul, dar statisticile din Europa arată că Dacia a depășit deja pragul de 50% din vânzările mărcii Renault, pe această piață, și are o pondere de aproape 35% din întreg grupul francez. Potrivit datelor ACEA, numai în Europa, Renault a scăzut în primele trei luni ale anului cu 5,2%, la 272.199 de mașini înmatriculate, în timp ce Dacia a înmatriculat 145.582 unități, cu 12,6% mai multe.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cotele celor două mărci ale grupului, pe piața europeană (UE plus EFTA), sunt 6,6% Renault (6,7% în 2018) și 3,5% Dacia (3.0% în 2018), cu un raport de 1,88 (față de 2 în 2018).
La nivel de costuri, toate modelele Dacia sunt fabricate pe platforma M0 (derivată din B0), o platformă dezvoltată din vechea platformă a lui Clio 2, ceea ce a adus companiei franceze economii uriașe la capitolul dezvoltare, făcând din mașinile Dacia unele dintre cele mai profitabile din industria auto.
În plus, modelul Sandero a fost, în urmă cu doi ani, cel mai vândut automobil al grupului Renault, cumulat sub siglele Dacia și Renault. Chiar dacă față de anul trecut Sandero nu a mai crescut, fiind un model cu o durată de viață ajunsă la final, aproape de o lansare a unei noi generații, el s-a vândut, după cum reiese din datele Car Industry Analysis, în 69.914 exemplare, în primele trei luni ale anului, fiinf astfel cel mai cumpărat model al mărcii Dacia în lume. SUV-ul Duster, a doua generație, care se află pe piață de un an, a înregistrat o creștere de 106% și a reușind să fie livrat în 56.447 exemplare. Pe locul al treilea nu se află Logan, ci Dokker, noua vedetă a mărcii, cu 24.391 exemplare. Dacia a mai vândut, pe anumite piețe, și prima generație Duster, în 6.824 de exemplare. Logan se află doar pe locul al patrulea, dar a avut o creștere bună, 14%, față de anul trecut.
La nivelul întregului grup, doar Clio și Captur s-au vândut în volume mai mari decât Sandero.
CITEȘTE ȘI A patra acuzație a lui Ghosn: a sifonat 5 milioane de dolari, printr-o reprezentanță Nissan din străinătateDar statisticile Dacia nu cuprind mașinile care sunt vândute de Renault sub siglă proprie, pe piețe unde Dacia nu avea notorietate: Rusia, India, Africa de Sud, America de Sud. Astfel, în primul trimestru Renault Group a mai vândut 32.571 Renault Logan, 32.496 Renault Sandero și 25.321 Renault Duster. Astfel, Sandero ajunge la peste 102.000 exemplare vândute, iar Duster, la aproape 82.000 de exemplare.
Potrivit acelorași surse, marca Renault a înregistrat în primele trei luni 576.900 automobile vândute, în scădere cu 11,1% față de 2018.