Gigantul aerospațial Rolls-Royce se asociază cu easyJet pentru a dezvolta tehnologia motoarelor cu ardere cu hidrogen pentru avioane

Gigantul aerospațial Rolls-Royce se asociază cu easyJet pentru a dezvolta tehnologia motoarelor cu ardere cu hidrogen pentru avioane
scris 20 iul 2022

Gigantul aerospațial Rolls-Royce a anunțat că se asociază cu compania aeriană easyJet pentru a dezvolta și testa tehnologia motoarelor cu ardere cu hidrogen pentru avioane, transmite CNBC.

Rolls-Royce, listată la Londra, a declarat că cele două companii vor lucra împreună la o serie de teste la sol care urmează să înceapă anul acesta, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Sfaturile unei stewardese pentru o vacanță sigură cu avionul: Cum poți evita anulările și întârzierile CITEȘTE ȘI Sfaturile unei stewardese pentru o vacanță sigură cu avionul: Cum poți evita anulările și întârzierile

Ambele firme au ”o ambiție comună de a duce tehnologia în aer”, a adăugat acesta.

easyJet a publicat același comunicat despre parteneriat pe site-ul său.

Scopul colaborării, numită H2ZERO, ”este să demonstreze că hidrogenul are potențialul de a alimenta o gamă de avioane, începând cu mijlocul anilor 2030”, a spus Rolls-Royce.

Potrivit companiei, care nu trebuie confundată cu Rolls-Royce Motor Cars, care este deținută de BMW, firmele vor efectua ”un test timpuriu la sol” al unui motor Rolls-Royce folosind tehnologia hidrogenului în Regatul Unit, în acest an.

Un test la sol la scară completă a tehnologiei, folosind un motor cu reacție Pearl 15, va urma în continuare, Mississippi fiind o locație potențială.

Anunțul de marți urmează unei declarații de luni în care Rolls-Royce și-a prezentat planurile pentru testele deasupra solului.

”Tehnologia care rezultă din acest program are potențialul de a alimenta aeronave de dimensiunea celor folosite de easyJet, motiv pentru care vom face, de asemenea, o investiție de mai multe milioane de lire sterline în acest program”, a spus Johan Lundgren, CEO easyJet.

”Pentru a realiza decarbonizarea pe scară largă, progresul în dezvoltarea tehnologiei cu emisii zero pentru aeronavele cu corp îngust este crucial”, a adăugat Lundgren.

Utilizarea hidrogenului pentru a alimenta un motor cu ardere internă este diferită de tehnologia celulei de combustibil cu hidrogen, în care gazul dintr-un rezervor se amestecă cu oxigenul, producând electricitate.

După cum notează Centrul de date pentru combustibili alternativi al Departamentului de Energie al SUA, vehiculele cu celule de combustibil emit ”doar vapori de apă și aer cald”.

În schimb, ICE-urile cu hidrogen pot produce alte emisii.

”Motoarele cu hidrogen eliberează aproape zero, urme de CO2... dar pot produce oxizi de azot sau NOx”, spune Cummins, un producător de motoare.

Amprenta de mediu a aviației este considerabilă, World Wildlife Fund descriind-o drept ”una dintre sursele cu cea mai rapidă creștere a emisiilor de gaze cu efect de seră care conduc la schimbările climatice globale”.

WWF spune, de asemenea, că zborurile cu avionul sunt ”în prezent cea mai intensă activitate de carbon pe care o poate face un individ”.

La începutul acestui an, Guillaume Faury, CEO al Airbus, a declarat pentru CNBC că aviația ”s-ar putea confrunta cu obstacole semnificative dacă nu reușim să decarbonizăm în ritmul potrivit”.

Faury a adăugat că avioanele cu hidrogen reprezintă ”soluția finală” pe termen mediu și lung.

În luna mai, compania sa a anunțat că înființează o unitate în Marea Britanie axată pe tehnologiile cu hidrogen.

Deși există entuziasm în unele părți cu privire la avioanele cu hidrogen și potențialul lor, trebuie depusă o cantitate considerabilă de muncă pentru a comercializa tehnologia și a o implementa la scară largă.

Vorbind cu CNBC în octombrie anul trecut, CEO-ul Ryanair, Michael O’Leary, a părut precaut în ceea ce privește perspectivele pentru tehnologiile noi și emergente din sector.

”Cred că... ar trebui să fim din nou sinceri.  Cu siguranță, pentru următorul deceniu... nu cred că veți vedea vreunul – nu există nicio tehnologie care să înlocuiască... aviația cu reacție pe carbon. Nu văd sosirea... combustibililor cu hidrogen, nu văd sosirea combustibililor durabili, nu văd sosirea sistemelor de propulsie electrică, cu siguranță nu înainte de 2030”, a adăugat O’Leary.

viewscnt
Afla mai multe despre
rolls-royce
easyjet