Germania a anunțat planuri pentru o nouă rețea de transport de înaltă performanță în următorii ani, inclusiv renovarea celor mai congestionate coridoare feroviare ale țării, transmite Reuters.
Activitatea de renovare va începe în 2024, conform campaniei de modernizare, care va necesita "finanțare suplimentară considerabilă pentru căile ferate", potrivit unui document al Ministerului Transporturilor. Sunt vizate pentru renovare cele mai congestionate coridoare feroviare, inclusiv conexiunile care deservesc marile orașe, cum ar fi Frankfurt, Hamburg și Munchen, scrie Agerpres.
Ministrul Transporturilor, Volker Wissing, le-a spus jurnaliștilor la Berlin că nu este încă posibilă prezentarea unei cifre privind investițiile necesare, dar a subliniat că este asigurată finanțarea.
Pe cele mai congestionate coridoare feroviare, Deutsche Bahn intenționează să înlocuiască gradual și să îmbunătățească tot echipamentul învechit, obiectivul fiind transformarea sa "într-o ancoră de stabilitate" pentru întreaga rețea de cale ferată până în 2030, a anunțat într-un comunicat compania națională de căi ferate.
De asemenea, Deutsche Bahn va spori bugetul pentru lucrările anuale de mentenanță preventivă cu sute de milioane de euro.
Până în 2030, Guvernul german vrea să dubleze numărul de pasageri care vor călători cu trenul, pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon. Asociațiile și rivalii Deutsche Bahn cer de mult timp investiții pentru extinderea infrastructurii feroviare, astfel încât să poată fi crescută viteza de călătorie.
Companiile au avertizat că, fără investiții majore, infrastructura învechită poate frâna creșterea.
Sunt necesare lucrări urgente de reparații la podurile de pe rutele majore care au o vechime de peste 100 de ani.
Recent, Deutsche Bahn și-a anunțat intenția de a investi 13,6 miliarde de euro în infrastructura feroviară din Germania în acest an. Suma anunțată de compania deținută de statul german este cu 900 de milioane de euro mai mare decât cea investită în 2021. Operatorul feroviar german intenționează să modernizeze 1.800 de kilometri de cale ferată, 2.000 de macazuri, 140 de poduri și 800 de stații.
Chiar dacă aceste investiții vor crește capacitatea de transport feroviar, lucrările de construcție vor conduce la noi perturbări ale traficului, a avertizat Ronald Pofalla, responsabil pentru infrastructură în boardul Deutsche Bahn. Aceasta după ce anul trecut gradul de punctualitate al trenurilor germane a scăzut până la 75% pentru cele pe distanțe lungi, din cauza lucrărilor de construcție.
Directorul general al Deutsche Bahn, Richard Lutz, a admis că rețeaua națională de cale ferată a Germaniei nu a reușit să se extindă și să se modernizeze în același timp.