Divizia de autovehicule comerciale a Volkswagen a lansat „cel mai digital Caddy al tuturor timpurilor”, noua generație care utlizează platforma MQB și cele mai noi tehnologii regăsite pe modele populare precum Golf sau Polo.
Cel mai vândut model comercial de la VW, Caddy, a trecut cu noua generație lansată în Germania la platforma modulară MQB, pe care sunt deja construite modelele de pasageri ale mărcii, Golf, Polo sau Passat. Acest lucru îi aduce o serie de avantaje, începând de la posibilitatea de utilizare a tehnologiilor noi de asistență și comunicare și terminând cu motoarele mai eficiente. Caddy a primit cu această ocazie și un interior nou, modern, cu cockpit digital și un sistem infotainment de ultimă generație.
Principalii competitori ai lui Caddy sunt Renault Kangoo, Peugeot Partner, Fiat Doblo sau Ford Transit/Tourneo. Dacia Dokker se află în aceeași clasă de mărime, însă într-o clasă inferioară de preț. VW a utilizat un camuflaj bazat pe designul lui Dokker în perioada în care a testat noul model, pentru a-l ascunde de ochii fotografilor.
„Cu Noul Caddy, având un plus evident la capitolul spațiu, perfecțiune absolută a detaliilor, noile sale tehnologii și noua dinamică a designului său, facem acum un imens pas înainte“, spune dr. Thomas Sedran, președintele consiliului de administrație de la Volkswagen Autovehicule Comerciale.
CITEȘTE ȘI Dacia se află într-o situație “critică”: renunță la investiții, cu riscul de a pierde ajutorul de stat, și pune presiune pe angajați pentru “moderarea” salariilorDin punct de vedere al dimensiunilor, noul Caddy crește, grație noii platforme, la 4,50 metri (un plus de aproape 10 cm), având și un ampatament mai mare (2,75 metri), ceea ce îi conferă mai mult spațiu interior și mai multe posibilități de utilizare, în regim de pasageri sau de marfă. Designul său urmează stilul impus de marcă pe automobilele de pasageri, având totodată trăsături specifice modelului. Printre noutăți se numără asistentul electric pentru închiderea ușilor glisante și hayon, precum și un plafon panoramic din sticlă deosebit de mare, cu o suprafață de 1,4 m² , care este montat deasupra primelor două rânduri de scaune. De asemenea noi, roțile din aliaj ușor de 18 inch, precum și noile faruri cu leduri și stopuri cu leduri (echipare standard la versiunile de top). Pentru prima oară la bord se regăsesc sistemul de acces și pornire fără cheie Keyless Access (pe scurt, Kessy) și așa numitul „Cockpit digital”. În plus, a fost reconfigurată și denumirea echipărilor: „Trendline“ se va numi în viitor „Caddy”, „Comfortline” se va numi „Life”, iar „Highline” va primi denumirea „Style”.
Versiunea lungă – Caddy Maxi – oferă acum spațiu pentru până la doi europaleți, care pot fi încărcați la alegere central transversal / în spate transversal sau central transversal/longitudinal în spate.
Sistemul de comandă și control este inedit pentru un automobil comercial. Prin fuziunea între „Cockpit-ul digital” și sistemul de navigație de top de 10 inch se creează un mare ecran, numit „Cockpit-ul Innovision”. Prin intermediul unei unități Online-Connectivity-Unit (OCU - unitate pentru conectivitate online) cu cartelă eSIM integrată, sistemele Infotainment pot accesa serviciile mobile online și funcțiile „Volkswagen We”.
Noi sisteme de asistență se adaugă celor existente, cum sunt Travel Assist și Trailer Assist.
Noile motoare îndeplinesc deja standardele de emisii Euro 6 valabile pentru anul 2021 și sunt echipate cu filtre de particule. Vor fi disponibile trei motoare diesel de 2.0 litri, unul de 1.5 litri pe benzină și unul, tot de 1.5 litri, pe gaz.
Noul Caddy va fi introdus în rețeaua comercială din Europa, inclusiv România, în acest an.