Grupul Stellantis profită de legăturile cu SUA, o piață pe care este prezentă cu mărcile care au aparținut grupului Chrysler, și le prezintă americanilor noile modele și concepte ale mărcilor europene Citroen și DS.
Citroen se întoarce în America, după aproape 50 de ani, cu ajutorul grupului Stellantis, care deține atât marca franceză, cât și mărcile americane Jeep, Chrysler și Dodge. Marca cu parfum parizian va merge la celebrul salon de tehnologie CES, din Las Vegas, cu două modele: Ami urban EV, micul vehicul de două persoane, lansat deja în Europa, și conceptul Skate Mobility, un vehicul autonom, electric, robotizat, care poate fi utilizat pentru transportul de persoane și mărfuri.
Cele două vehicule se încadrează în tema pe care Stellantis vrea să o abordeze la Las Vegas: electrificarea avansată, tehnologia habitaclului, autonomia și conectivitatea, elementele care ar trebui să transforme compania într-una de tehnologie a mobilității.
Marca DS va fi prezentă în premieră pe tărâm american cu un automobil de curse, modelul E-Tense FE21, cu care marca a câștigat două titluri în Formula E. Automobilul DS este important pentru tehnologia pe care o folosește, o arhitectură electrică pe 900 de volți, cu o baterie de 52 kWh, care alimentează un motor de 338 CP. Performanețele sale pot fi rezumate de accelerație de la 0 la 100 km/h: 2,8 secunde.
Chrysler va prezenta la CES conceptul Airflow, cu care vrea să marcheze trecerea într-o nouă eră, după un deceniu de stagnare. Este vorba despre un SUV electric, care va folosi una dintre noile platforme anunțate de Carlos Tavares la Software Day și care ar trebui să concureze SUV-ul Ford Mustang Mach-E.
Fiat nu putea lipsi de la acest salon cu noua generație electrică a modelului 500, având în vedere că acest model a ajuns deja în SUA cu prima sa generație și a reușit să atragă atenția americanilor asupra sa. Chiar dacă vânzările modelului cu combustie au crescut și apoi s-au stins ca un foc de paie, Stellantis vrea să relanseze pe piața locală celebrul model, în versiunea sa electrică.
CITEȘTE ȘI Modelele Dacia, printre vedetele pieței auto din Europa și în noiembrie: Sandero, al doilea cel mai vândut automobil, Spring, pe locul trei la electriceJeep, cea mai titrată marcă a grupului Stellantis, nu doar în SUA, ci și la nivel global, va fi prezentă atât cu noile modele de serie lansate în 2021, Wagoneer și Grand Wagoneer, cât și cu noi versiuni electrificate ale modelelor din gamă: Wrangler 4xe și Grand Cherokee 4xe, cu propulsii plug-in hybrid. Cu această ocazie, Stellantis anunță că Jeep va avea modele complet electrice în fiecare segment de SUV, până în 2025.
„Vehiculele fac parte integrantă din viața digitală iar viitorul mobilității este alimentat de tehnologie”, a declarat Carlos Tavares, CEO al Stellantis. „Electrificarea, cu cele 30 de modele ale noastre electrificate disponibile, inclusiv vanuri cu pile de combustie, conectivitatea și autonomia sunt toate componente importante ale acestui viitor, dar niciuna nu poate fi izolată. Creativitatea noastră, ingineria noastră și parteneriatele noastre inovatoare ne permit să creem mobilitatea cea mai bună și cea mai durabilă pentru clienții noștri”.
Modelele vor fi expuse începând din 5 ianuarie în cadrul CES 2022, dar standul Stellantis va putea fi admirat și online, pe site-ul Stellantis.