DS Automobiles, marca premium a grupului PSA, a lansat în Europa modelul DS 9, o premieră pentru brand, dar o revenire a grupului în segementul limuzinelor.
Chiar dacă mărcile de bază, Citroen și Peugeot, nu mai oferă modele de o asemenea dimensiune, grupul PSA se întoarce în Europa cu o limuzină, DS 9, prin intermediul mărcii premium, DS, lansată în urmă cu mai bine de un deceniu, ca un subbrand al Citroen și desprinsă apoi, în urmă cu 5 ani, ca marcă independentă. De la desprinderea de Citroen, DS și-a lansat primele două modele proprii, DS 3 și DS 7, ambele SUV-uri. Acum își completează gama și începe să conteze pe segmentul destul de îngust al mărcilor premium, iar în curând va fi lansat și DS 4, un automobil compact.
DS 9 ar putea fi considerat un moștenitor de drept al modelului Citroen C6, limuzina cu care Citroen a încercat să se lupte cu giganții germani care monopolizează segmentul E, al „executivelor”. Acum, modelul sub o nouă marcă vine cu și mai multe argumente, dar și un preț comparabil.
Sedanul DS 9 a fost dezvoltat pe platforma modulară EMP2 a grupului PSA, pe care sunt construite modelele de clasă medie, folosind însă o versiune mai lungă a acesteia. În acest fel, mașina ajunge la aproape 5 metri lungime, oferind tot spațiul necesar pe care trebuie să-l ofere o astfel de caroserie.
Deși este produs în China, unde a fost lansat deja în acest an, DS 9 va fi vândut în 40 de țări, după cum anunță compania.
Noul model va fi disponibil cu trei versiuni de motorizare, între care două propulsii plug-in hybrid, cu baterii care asigură inclusiv autonomie electrică pe distanțe relativ scurte. Motorul cu combustie va fi PureTEch 225, pe benzină, iar versiunile plug-in hibrid vor fi E-TENSE 225 și E-TENSE 4x4 360. Varianta cea mai performantă, de 360 CP, are sub capotă două motoare electrice de 110 și 113 CP, plus un motor de 200 CP, pe benzină, care generează un cuplu total de 520 Nm. Cea mai eficientă motorizare este E_TECH 225, cu numai 1,5 litri/100 km, în mod hibrid. Un al patrulea motor, tot hybrid cu încărcare, E-TENSE 250, va fi lansat ulterior.
Prețul de pornire al noului model DS 9 este de 47.700 de euro, pentru piața franceză, care primește prima acest automobil, în timp ce versiunea hibrid de 225 CP va costa 54.000 euro. În fine, vârful de gamă are un preț pe măsură: 65.500 euro, în cea mai slabă echipare, și 80.000 de euro în echiparea de top. Aceasta din urmă va fi preparată la o uzină din Franța, deși va veni gata asamblată din China.