Șeful Ferrari a salutat planurile de a scuti mașinile care funcționează cu e-carburanți de la eliminarea treptată a noilor vehicule cu motoare cu combustie internă, planificată de Uniunea Europeană în 2035, deoarece acestea vor oferi producătorului de automobile de lux ”o libertate mai mare” asupra sistemelor sale de alimentare, transmite Reuters.
Uniunea Europeană și Germania au ajuns la un acord care să permită vânzările de mașini noi alimentate cu motoare cu combustie internă (ICE) după termenul limită 2035 sau 2036 pentru așa-zișii producători de volum mic, cum ar fi Ferrari, dacă funcționează cu e-combustibili obținuți din carbon, scrie News.ro.
”Veștile bune pentru noi (...) sunt că, pe lângă mașinile electrice, vom putea continua și cu cele cu motoarele noastre cu ardere internă. Această decizie este foarte interesantă pentru noi, deoarece permite ICE-urilor să depășească 2036”, a declarat CEO-ul Benedetto Vigna la un eveniment Reuters Newsmaker.”
Ferrari, care este renumită pentru motoarele sale puternice pe benzină, produce deja mașini hibride plug-in și a promis primul său vehicul complet electric pentru 2025. Cu toate acestea, Ferrari, care a vândut peste 13.200 de mașini în 2022, nu a furnizat niciodată o foaie de parcurs pentru a trece doar la producția de automobile electrice.
Prezentându-și noul plan de afaceri anul trecut, Ferrari a spus că modelele complet electrice și hibride vor reprezenta 80% din cele din gama sa până în 2030, în timp ce 20% vor fi încă alimentate de motoare cu ardere internă.
”Acest lucru nu se schimbă. Nu vrem să spunem clienților ce mașină să folosească. Vrem să le punem la dispoziție trei tipuri de propulsie - hibrid, electric și ICE - și vor alege", a spus Vigna.
Vigna a asigurat investitorii că planurile de investiții ale companiei nu vor fi afectate de motoarele cu ardere internă care vor avea o durată de viață extinsă, deoarece Ferrari deja ”încorporase” acest scenariu în planul său de afaceri.
”Cifra pe care am dat-o (anul trecut) – 4,4 miliarde de euro (4,7 miliarde de dolari) pentru investiții în perioada 2022-2026 – este suficientă pentru a merge mai departe cu electrificarea și, de asemenea, cu ICE-uri care sunt compatibile cu e-combustibili”, a spus el.
Vigna a spus că viitorul model electric al Ferrari va fi ”o mașină unică”, dar nu va intra în detalii, adăugând că ”păstrarea secretului face parte din rețetă”.
El a adăugat că este greșit să presupunem că anumite forme de propulsie se vor potrivi cu anumite modele în viitor.
Combustibilii sunt un mijloc de a oferi performanța așteptată de la o mașină Ferrari, a spus Vigna.
El a spus că prețul e-combustibililor, sau combustibililor sintetici, ar putea scădea pe măsură ce aceștia sunt dezvoltați în următorii ani.
”Sunt o tehnologie nouă și, ca pentru toate tehnologiile noi, au timp să devină mai ieftine”, a spus el.