Dacia nu se oprește din creștere pe cea mai mare piață a mărcii, Franța, reușind în luna ianuarie un avans uriaș, de peste 50%, pe o piață care crește cu mai puțin de 10 procente, și o performanță cu modelul Sandero, care a depășit principalii concurenți, relevă date analizate de Profit.ro.
Vânzările Dacia au atins 11.538 de unități în luna ianuarie, în Franța, marcând o creștere de 54,4% și un record pentru această lună. Volumul de autoturisme înmatriculate de marca românească pe această piață depășește inclusiv anii care au adus recordurile precedente, 2018 și 2019.
Tot un record este și cota de piață a Dacia, care depășește în premieră 10% din piața franceză a autoturismelor noi.
Modelul Sandero a fost în ianuarie cel mai vândut autoturism din Franța, marcând și el un record istoric, cu 6.562 de unități și o cotă de piață de 5,9%, după ce a depășit Peugeot 208 și Renault Clio. Dacia Spring a fost cel mai vândut automobil electric, cu 1911 unități înmatriculate, iar Duster s-a clasat pe locul 16, cu 1.589 de unități.
O veste bună are și marca Renault, care reușește să aducă de asemenea un avans al vânzărilor, chiar dacă cu un procent mai mic, 9,2%, și un volum de 17.097, care ajustează cota de piață a mărcii la 15,3%. Grupul Renault își îmbunătățește astfel ponderea pe piața de autoturisme în detrimentul rivlilor de la Stellantis, care pierd teren, în special cu Citroen, care scade cu 22,6%, la numai 8.205 unități, și cu Peugeot, care scade cu 13,6%, la 17.683. În total, Stellantis are în ianuarie o cotă de 30,2%, cu ajutorul mărcilor Fiat și Opel, care cresc și însumează peste 5000 de unități.
Cele mai mari vânzări ale mărcilor de import sunt cele ale Toyota, cu aproape 9.000 de autoturisme, o creștere de 18% și o cotă de piață de 8 procente.
Piața de autoturisme din Franța a totalizat în prima lună a anului 111.939 de unități înmatriculate, cu o creștere față de luna similară din 2022 de 8,8%. Nivelul este însă mai mic decât cel înregistrat în 2019 și 2020. Vânzările de mașini electrice au depășit pentru prima dată în Franța o pondere mai mare de 13 procente, în timp ce dieselul a coborât la un nivel fără precedent, de numai 11,2% din piață. Și hibridele au crescut la 32,5% cotă de piață, la fel ca motorizările pe benzină, care au urcat la 38,7%.