Curtea Supremă din SUA a respins încercarea Volkswagen de a evita procesele intentate de autorități din trei state pentru despăgubiri în scandalul emisiilor

Curtea Supremă din SUA a respins încercarea Volkswagen de a evita procesele intentate de autorități din trei state pentru despăgubiri în scandalul emisiilor
scris 16 nov 2021

Curtea Supremă a Statelor Unite a respins încercarea Volkswagen de a evita procesele intentate de autorități din trei state americane care solicită despăgubiri ca urmare a scandalului de manipulare a testelor de emisii diesel în care a fost implicat producătorul german de automobile, transmite Reuters.

Judecătorii au refuzat să audieze apelurile VW și ale furnizorului german de mașini Robert Bosch cu privire la o hotărâre a unei instanțe inferioare care permite comitatului Hillsborough din Florida și comitatului Salt Lake din Utah să caute să tragă companiile la răspundere în temeiul legilor și reglementărilor locale care interzic modificarea controlului emisiilor vehiculelor, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Cum să-ți optimizezi site-ul web CITEȘTE ȘI Cum să-ți optimizezi site-ul web

Instanța a respins, de asemenea, apelul VW la o hotărâre similară într-un caz introdus de statul Ohio.

Un purtător de cuvânt al VW a remarcat că decizia instanței de a nu audia contestațiile nu a fost o ”stabilire a fondului” argumentelor juridice ale companiei.

”Suntem încrezători în puterea apărărilor noastre factuale și juridice, inclusiv că actualizările software au redus emisiile și vom contesta cu fermitate acuzațiile, pe măsură ce aceste cazuri se vor desfășura”, a spus purtătorul de cuvânt.

Filiala Volkswagen Volkswagen Group of America a susținut că, în temeiul Legii privind aerul curat, legea emblematică a mediului din SUA, numai guvernul federal poate depune astfel de pretenții.

VW a menționat că a ajuns deja la un acord de peste 20 de miliarde de dolari cu Agenția pentru Protecția Mediului din SUA.

Procesele au acuzat VW că a înșelat EPA și, prin aceasta, a încălcat și legile locale.

Administrația președintelui Joe Biden, solicitată de instanță să pună în discuție disputa, a îndemnat judecătorii să nu audieze chestiunea, spunând că Legea privind aerul curat permite aplicarea legilor statului.

Într-un caz, Volkswagen a încercat să anuleze o hotărâre din 2020 a Curții de Apel pentru al 9-a Circuit din SUA, din San Francisco. Instanța a decis că Legea privind aerul curat nu a prevenit eforturile locale de a impune despăgubiri pentru vehiculele pe care VW le-a manipulat după ce au fost vânduteCurtea a fost totuși de acord cu VW că nu ar putea fi trasă la răspundere în temeiul legilor locale anti-falsificare pentru acțiunile pe care le-a întreprins înainte de vânzare.

Gigantul american Estée Lauder deschide în România primul centru de tehnologie digitală dintr-un plan global. Va fi „un epicentru pentru talentul tehnologic de vârf.” Profit.ro a anunțat în vară că și gigantul Ford vrea centru în România CITEȘTE ȘI Gigantul american Estée Lauder deschide în România primul centru de tehnologie digitală dintr-un plan global. Va fi „un epicentru pentru talentul tehnologic de vârf.” Profit.ro a anunțat în vară că și gigantul Ford vrea centru în România

Volkswagen a încercat, de asemenea, să anuleze o hotărâre din iunie a Curții Supreme din Ohio, care a ajuns la o concluzie similară. VW a spus că s-ar putea confrunta cu pagube uriașe în aceste cazuri și, eventual, în altele.

Daimler și Fiat Chrysler, parte a grupului Stellantis, se confruntă cu revendicări similare. Volkswagen a anunțat în septembrie că a fost de acord să plătească 1,5 milioane de dolari pentru a soluționa pretenții similare în New Hampshire și Montana.

În 2015, Volkswagen a dezvăluit că a folosit un software sofisticat pentru a evita cerințele privind emisiile de oxid de azot în aproape 11 milioane de vehicule din întreaga lume. De asemenea, grupul a indus în eroare EPA, care a început să pună întrebări în 2014.

Pe lângă echiparea vehiculelor cu ”softuri ilegale înainte de a fi vândute, VW a instalat și actualizări de software după vânzare. La acea vreme, VW nu a dezvăluit adevăratul rol al actualizărilor, care aveau ca scop perfecționarea software-ului utilizat pentru controlul emisiilor.

viewscnt
Afla mai multe despre
curtea supremă din sua
volkswagen