CNAIR: UMB lucrează pe aproape toate șantierele. Constructorul este singurul care a cerut rezilierea amiabilă a unor contracte și a început să înregistreze o absență masivă a muncitorilor din două șantiere

CNAIR: UMB lucrează pe aproape toate șantierele. Constructorul este singurul care a cerut rezilierea amiabilă a unor contracte și a început să înregistreze o absență masivă a muncitorilor din două șantiere
Profit.ro
Profit.ro
scris 13 iul 2022

CNAIR transmite că UMB lucrează pe aproape toate șantierele, în ciuda anunțului că va întrerupe activitățile. Compania precizează că acest constructor, care are contracte de 6,11 miliarde de lei cu CNAIR, este singurul care a cerut rezilierea amiabilă a unor contracte și a început să înregistreze o absență masivă a muncitorilor din două șantiere.

”UMB lucrează acum pe aproape toate șantierele! Asta deși constructorul a încercat să lase de înțeles că va opri total activitatea pe toate șantierele în ciuda contractelor semnate și a termenelor asumate”, a transmis CNAIR, scrie News.ro

Urmărește-ne și pe Google News
Wizz Air angajează în România 100 de însoțitori de zbor și prezintă salariile.19% din tot personalul companiei a fost concediat în perioada pandemică. ”O parte dintre anulări nu au avut loc din cauză că nu aveam personal de bord.\ CITEȘTE ȘI Wizz Air angajează în România 100 de însoțitori de zbor și prezintă salariile.19% din tot personalul companiei a fost concediat în perioada pandemică. ”O parte dintre anulări nu au avut loc din cauză că nu aveam personal de bord."

Potrivit companiei UMB lucrează pe următoarele șantiere:

- DEx Craiova – Pitești

- Tronson 2, Lot 2 (Piatra Olt – Valea Mare)

- Tronson 3 (Valea Mare – Colonești) 

- DEx Brăila – Galați

”Excepție fac șantierele de pe Autostrada Transilvania, respectiv loturile Nădășelu-Mihăiești și Mihăiești-Zimbor, unde muncitorii UMB nu s-au prezentat de luni la muncă”, a mai prcizat compania. 

Potrivit CNAIR, UMB mai desfășoară la ora actuală activități de proiectare pentru următoarele obiective:

- Autostrada Transilvaniei (sectorul Zimbor – Poarta Sălajului), 

- A0 Nord, lotul 2 și 4, 

- DEx Craiova –Pitești, Tronson 4 (Colonești – Oarja – Pitești), 

- Podul Cosmești,

- VO Galați.

”UMB, care are contracte cu CNAIR în valoare de 6,11 miliarde de lei (fără TVA), este singurul constructor din Romania care a cerut până acum pe de o parte rezilierea amiabilă a unor contracte iar pe de altă parte a început să înregistreze o absență masivă a muncitorilor din două șantiere. De altfel, cele două șantiere ale UMB de pe Autostrada Transilvania sunt singurele din România de pe care întregul personal lipsește nemotivat încă de la începutul acestei săptămâni”, a mai precizat CNAIR. 

Potrivit companiei, ”creșterea prețurilor provocate de situația geopolitică actuală este resimțită de toți constructorii care lucrează pe șantiere în România, dar niciun alt constructor nu a încetat lucrul în șantier”. 

”Trebuie precizat că România a inițiat în premieră o legislație care să vină în sprijinul antreprenorilor astfel încât aceștia să resimtă cât mai puțin șocul scumpirii materialelor de construcție. Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, împreună cu companiile pe care le coordonează a sprijinit Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) să elaboreze OUG 64/2022 privind formula de escaladare a prețurilor la materialele de construcție. De asemenea au sprijinit MIPE să elaboreze un nou act normativ care va clarifica mai multe aspecte legate de escaladarea prețurilor, care urmează să fie aprobat de Guvern”, mai arată CNAIR. 

Potrivit sursei citate, în afară de șantierele UMB și ale Tirena Scavi (care nu lucrează din alte considerente), la ora actuală în România mai sunt deschise încă 20 șantiere pe care lucrează constructori din România, Austria, Italia, Turcia, Japonia și Grecia care nu au întrerupt lucrările. 

viewscnt
Afla mai multe despre
cnair
umb
șantiere