Buzău: 1,3 milioane de hectare expropiate și peste 8 miliarde de lei investite pentru construirea A7 - Ploiești-Buzău-Focșani

Auto/Transporturi   
Buzău: 1,3 milioane de hectare expropiate și peste 8 miliarde de lei investite pentru construirea A7 - Ploiești-Buzău-Focșani

Pentru construirea Autostrăzii A7, segmentele Ploiești-Buzău-Focșani, a fost nevoie de expropierea a peste 1,3 milioane de hectare de terenuri și investiții de peste 8 miliarde de lei, fără TVA, concretizate prin zeci de poduri și pasaje, kilometri de perdele forestiere și parazăpezi, lucrările fiind executate de mii de lucrători români, bulgari, italieni și turci.

Potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), pentru realizarea celor două segmente din Autostrada A7, Ploiești-Buzău, respectiv Buzău-Focșani au fost înregistrate peste 650 de dosare de expropiere, scrie Agerpres.

FOTO Germanii trag tare și pregătesc deschiderea unui lot al Autostrăzii Moldovei până de Sărbători CITEȘTE ȘI FOTO Germanii trag tare și pregătesc deschiderea unui lot al Autostrăzii Moldovei până de Sărbători
Urmărește-ne și pe Google News

"În cadrul proiectului autostrăzii Ploiești-Buzău (A7) s-au înregistrat 410 dosare de expropiere pentru imobile, iar suprafața de teren pentru care s-au depus cereri de expropiere a fost de 967.360 de hectare. Suma decontată este de 1.213.100,54 lei. În schimb, în cadrul proiectului autostrăzii Buzău-Focșani s-au înregistrat 241 de dosare de expropiere pentru imobile, iar suprafața de teren pentru care s-au depus cereri de expropiere a fost de 384.955 de hectare. Suma decontată este de 1.067.691,55 lei", a transmis CNAIR.

Autostrada Ploiești - Buzău se compune din trei loturi, Dumbrava - Mizil (21 km) cu o valoare de 1,468 miliarde de lei, fără TVA (viteza de proiectare -140 km/h, include 15 pasaje, două noduri rutiere și un CIC), lotul Mizil - Pietroasele (28,35 km) a cărui valoare este de 1,249,992,665 de lei, fără TVA (viteza de proiectare - 140 km/h, include 20 de pasaje, două noduri rutiere și un spațiu de serviciu) și Pietroasele - Municipiul Buzău (13,9 km), investiție cu o valoare de 1,093,470,823 de lei, fără TVA (include un pasaj superior peste calea ferată, două noduri rutiere și șase poduri), prin Programul Național de Redresare Și Reziliență. Pentru loturile 1 și 2 au lucrat aproximativ 1.400 muncitori/zi, de naționalitate română, italiană și bulgară în funcție de lucrările executate cu aproximativ 700 utilaje/zi. În cazul lotului 3, potrivit CNAIR, au lucrat aproximativ 500 de angajați de naționalitate română și turcă, cu aproximativ 280 autovehicule și mijloace tehnice.

Autostrada Buzău - Focșani se compune din 4 tronsoane, Buzău - Vadu Pașii (4,6 km. - 689,285,996 de lei, fără TVA), lotul Vadu Pașii - Râmnicu Sărat (30,8 km.-1,317,073,556 de lei, fără TVA), Râmnicu Sărat - Mândrești Munteni (36,1 km.-1,469,390,182 de lei; fără TVA) și Mândrești Munteni - Focșani (10,94 km.-763,720,833 de lei, fără TVA). Tronsonul 1 include trei poduri și un pasaj, pentru tronsonul 2 au fost stabilite lucrări de investiții în scopul construirii a 12 poduri, 17 poduri și un pasaj în cazul tronsonului 3, iar structura celui de-al patrulea tronson este compusă din șase poduri și un pasaj.

FOTO Geely lansează modelul electric Zeekr 7X în Europa, la prețuri cu 50% mai mari decât în China. Baterii încărcate mai repede decât îți ia să cumperi un sandviș și o cafea CITEȘTE ȘI FOTO Geely lansează modelul electric Zeekr 7X în Europa, la prețuri cu 50% mai mari decât în China. Baterii încărcate mai repede decât îți ia să cumperi un sandviș și o cafea

"Pentru a veni în sprijinul constructorilor s-a schimbat și procedura de avizare privind proiectele de infrastructură. Prin modificările aduse acestei proceduri s-a eliminat mare parte din timpii pierduți provocați de birocrația excesivă în domeniul exproprierii terenurilor deținute de autoritățile publice locale. Astfel, terenurile din proprietatea publică a statului și în administrarea entităților publice se vor transfera în administrarea expropriatorului odată cu Hotărârea Guvernului prin care este aprobată declanșarea procedurii de expropriere. Principalele modificări legislative referitoare la faza de licitații aduse prin actele normative mai sus menționate, au vizat: eliminarea întârzierilor artificiale în evaluarea ofertelor, prin stabilirea unui singur termen limită pentru răspunsul către ofertanți, privind documentele justificative; eliminarea ofertelor nejustificat de mici care conduc la blocarea ulterioară a proiectelor din cauza faptului că antreprenorii nu mai au resurse financiare pentru a finaliza contractele, stabilindu-se în acest sens un prag de 80% pentru oferte...introducerea obligației pentru autoritățile contractante de a demara demersurile legale pentru reținerea cauțiunilor depuse de ofertanții care au pierdut contestațiile, scopul instituirii acestei obligații fiind cea de descurajare a contestațiilor nejustificate", precizează reprezentanții CNAIR.

Atât segmentul dintre Ploiești și Buzău, cât și cel care facilitează legătura dintre Buzău și Focșani au o perioadă de garanție de 120 de luni, iar lucrările de mentenanță se vor executa conform prevederilor Acordului Contractual.

Pentru tronsonul 1 Buzău - Focșani, sistemul de protecție împotriva înzăpezirilor este alcătuit din perdelele forestiere de protecție a căilor de comunicație și sunt situate pe raza municipiului Buzău și a comunei Vadu Pașii din județul Buzău.

VIDEO&FOTO Metrorex începe lucrările la o nouă stație de metrou CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Metrorex începe lucrările la o nouă stație de metrou

"Suprafața totală este de 11,4108 ha, corespunzătoare unei lungimi de 7,791 km, din care 1,881 km cu lățimea de 30 de metri și 5,910 km pentru protejarea bretelelor de intrare/ieșire din nodurile rutiere, cu lățimi de 10 metri. Sistemul de protecție împotriva înzăpezirilor este amplasat la 25-30 de metri de axul proiectat al drumului de mare viteză, pe partea stângă a obiectivului protejat. Spațiile de servicii au fost poziționate la o distanță de maxim 30 km, au fost amplasate normal față de autostradă. Tronsonul 2: sistemul de protecție împotriva înzăpezirilor este alcătuit din perdelele forestiere de protecție a căilor de comunicație și sunt situate pe raza comunelor Vadu Pașii, Cochirleanca, Ziduri, Valea Râmnicului, Râmnicelu și Orașului Râmnicu Sărat din județul Buzău. Suprafața totală luată în studiu este de 77,9727 ha, corespunzătoare unei lungimi de 25,926 km cu lățimea de 30 de metri. Pentru protejarea bretelelor de intrare/ieșire din nodurile rutiere au fost adoptate lățimi de 10 de metri. Sistemul de protecție împotriva înzăpezirilor va fi amplasat la 25-30 de metri de axul proiectat al drumului de mare viteză, pe partea stângă a obiectivului protejat. Spațiile de servicii au fost poziționate la o distanță de maxim 30 km, au fost amplasate normal față de autostradă", mai arată CNAIR.

Pentru segmentul Ploiești-Buzău se vor amenaja atât perdele forestiere, cât și parazapezi.

Conform reglementărilor, pe autostrada A7 iluminatul a fost asigurat la podurile, pasajele, nodurile rutiere, intersecțiile la nivel și dotările autostrăzii. Conform avizelor emise, iluminatul interior și exterior s-a realizat cu senzori de prezență și sistem de telegestiune pe bază de tehnologie LED, alimentarea sistemului de iluminat fiind asigurată de la rețeaua națională/regională/locală de energie electrică.

Autostrada Ploiești - Buzău face parte din Coridorul 3 - București - Regiunea NE (Moldova) (OR3) și reprezintă o prioritate la nivel național.

"Așa cum a rezultat din analiza Modelului Național de Transport, dezvoltarea infrastructurii rutiere prin construcția unei autostrăzi în lungul acestui coridor va conduce la creșterea traficului rutier prin generarea de noi călătorii și atragerea de noi investiții în ariile urbane. Proiectul de Autostradă Ploiești - Buzău face parte din rețeaua TEN-T Core (Centrala), secțiunea care conectează sudul țării cu regiunea NE, regiunile istorice Moldova și Bucovina, dar și cu Ucraina și Republica Moldova. Prin construcția acestui lot prim din A7 se realizează un parcurs mai rapid și facil pentru traficul pe distanțe lungi de pasageri și mărfuri, prin viteza ridicată de deplasare, prin reducerea costurilor operaționale și prin îmbunătățirea siguranței circulației. Totodată, va exista și un impact limitat asupra mediului, care să ia în considerare atât riscurile schimbărilor climatice, precum și măsurile de adaptare și reducere a impactului asupra mediului", subliniază sursa citată.

Autostrada Buzău - Focșani face parte din Coridorul 3 - București - Regiunea NE (Moldova) (OR3) și va conduce la creșterea traficului rutier prin generarea de noi călătorii și atragerea de noi investiții în ariile urbane. Segmentul Ploiești-Buzău, cu excepția lotului 3, și Buzău-Focșani ar urma să fie date în circulație până la finalul acestui an.

viewscnt
Afla mai multe despre
a7
buzau
ploiesti