Boeing va trimite în concedii fără plată mii de directori, manageri și alți angajați din SUA, invocând greva mașiniștilor, aflată în desfășurare, în timp ce compania se luptă pentru a economisi bani, a declarat CEO-ul Kelly Ortberg angajaților, miercuri, transmite CNBC.
Concediile vor afecta zeci de mii de angajați Boeing, a declarat un purtător de cuvânt al companiei.
Planul a venit la mai puțin de o săptămână după ce cei peste 30.000 de mașiniști ai Boeing din zona Seattle și Oregon au votat în majoritate covârșitoare un nou contract de muncă și 96% au votat pentru grevă, începând de vineri, la miezul nopții, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Negocierile dintre cele două părți au continuat în această săptămână cu un mediator. Boeing a oferit o mărire a salariilor de 25%, iar sindicatul a aprobat contractul provizoriu. Dar unii lucrători au declarat pentru CNBC că oferta de contract a fost respinsă deoarece majorările nu au fost suficiente pentru a se potrivi cu creșterea costului vieții din zona Seattle și nu le-a restabilit pensiile.
Ortberg, care este CEO de puțin mai puțin de șase săptămâni, a declarat într-o notă adresată personalului că angajații afectați vor lua o săptămână de concediu la fiecare patru săptămâni pe durata grevei, iar el și echipa sa vor adopta reduceri de salarii ”corespunzătoare”, pe toată durata grevei.
”Deși aceasta este o decizie grea, care afectează pe toată lumea, este într-un efort de a ne păstra viitorul pe termen lung și de a ne ajuta să traversăm această perioadă foarte dificilă. Vom continua să comunicăm în mod transparent pe măsură ce această situație dinamică evoluează și vom face tot ce putem pentru a limita această dificultate”, a spus Ortberg în mesajul său.
Directorul financiar al Boeing, Brian West, a declarat la începutul acestei săptămâni că grupul va îngheța angajările și majorările salariale pentru a reduce costurile și va lăsa temporar ”contractorii neesențiali” să plece.
CITEȘTE ȘI Inflația din Marea Britanie se menține constantăImpactul financiar al grevei va depinde de cât va dura, a spus West, dar se adaugă la presiunea asupra liderilor Boeing, care încearcă să treacă compania peste crizele de siguranță și calitate, inclusiv consecințele unei explozii aproape catastrofale a unui panou fix de ușă a unui avion aflat în zbor, în ianuarie, și datorii de 60 de miliarde de dolari.
Ortberg a spus că ”activitățile esențiale pentru siguranța, calitatea, asistența clienților și programele cheie de certificare vor fi prioritizate și vor continua”, inclusiv producția de avioane 787 Dreamliners, care sunt realizate într-o unitate non-sindicalizată din Carolina de Sud.