Compania low-cost Blue Air, cel mai mare transportator aerian român și al doilea mare jucător pe piața locală, după rivalul ungar Wizz Air, pregătește pentru toamna anului viitor lansarea pe bursă a unei emisiuni de obligațiuni în cuantum de 50-60 milioane euro, operațiune care poate fi urmată de o listare efectivă, după 2 ani, a anunțat astăzi conducerea companiei.
Șefii celor mai mari bănci din România vor dezbate cu celebrul economist Nouriel Roubini starea reală a economiei și perspectivele izbucnirii unei noi crize. Te așteptăm la eveniment! Click pentru detalii și înregistrare
Emisiunea de obligațiuni va fi lansată la București, spune CEO-ul Blue Air, Oana Petrescu. Ea a preluat postul în primăvara acestui an.
„Nu am stabilit încă valoarea la bursă, nici unde ne vom lista. Este prematur să ne pronunțăm. Mai întâi încercăm cu emisiunea de obligațiuni. Pentru a te lista la bursă, rata de rentabilitate trebuie să fie de 10-15%”, a spus Oana Petrescu, CEO Blue Air.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Atlassib se dizolvă și transferă activitățile către trei firmeBlue Air a fost înființată în 2004 și s-a dezvoltat de-a lungul anilor devenind un operator aerian paneuropean, cu baze operaționale în România, Cipru, Italia și Marea Britanie. Afacerea a fost lansată de Nelu Iordache, condamnat însă în decembrie 2017 la șase ani și trei luni de închisoare în dosarul privind deturnarea fondurilor pentru primul tronson al autostrăzii Nădlac - Arad, în care a fost înregistrat un prejudiciu de 1,2 miliarde de lei în dauna CNADNR, a unei bănci și a unei firme de construcții din Spania.La acest moment, controlul este asigurat de Rada Cristian și Marius Puiu Mihail (director general), ambii cu câte 45%.
În 2016, Blue Air a devenit cea mai mare companie aeriană românească, depășind în premieră compania de stat Tarom după numărul de pasageri transportați. Compania low-cost operează zboruri către circa 100 de rute, din 16 țări, având opt baze operaționale, în București, Bacău, Cluj-Napoca, Constanța, Iași, Larnaca, Liverpool și Torino.
Compania țintește afaceri anuale de 400 milioane euro și aproximativ 5 milioane de pasageri transportați. Anul trecut, cu circa 1.240 de angajați, compania a avut afaceri de 1,9 miliarde lei (403 milioane euro), dar cu o pierdere de 149 milioane lei, la un provizion de 49,7 milioane lei.