Constructorul francez de trenuri Alstom a anunțat guvernul britanic că intenționează să își desființeze fabrica istorică din Derby, care are 1.300 de angajați, în urma unor întârzieri în comenzile pentru Linia de Mare Viteză 2 (HS2).
Uzina, pe care Alstom a achiziționat-o în 2021 în cadrul preluării companiei canadiene Bombardier, nu are suficient de mult de lucru pentru a continua să funcționeze normal în următorii ani, în parte din cauza deciziei premierului britanic Rishi Sunak de a anula partea nordică a proiectului, de la Birmingham la Manchester, transmite Financial Times.
„Am lucrat în mod constructiv cu guvernul pentru a asigura un viitor durabil pentru Derby Litchurch Lane, dar după zece luni de discuții nu mai avem timp, iar liniile de producție s-au oprit”, a declarat Alstom, potrivit Adevărul.
„Ne vom consulta acum cu personalul nostru, cu sindicatele și cu lanțul nostru de aprovizionare din Marea Britanie pentru a oferi cât mai multă siguranță”, a adăugat acesta.
Alstom și partenerul său de asociere în participațiune, Hitachi, au câștigat în 2021 un contract în valoare de până la 2,8 miliarde de lire sterline pentru construirea a 54 de trenuri pentru linia feroviară HS2.
Mark Harper, secretar de stat pentru transporturi, a declarat într-o scrisoare postată pe platforma de socializare X că recunoaște „provocările” cu care se confruntă Alstom, Hitachi și furnizorii lor.
El a precizat că guvernul a „analizat pe larg oportunitățile de devansare a comenzilor de material rulant și de recondiționare”.
Dar Harper a adăugat, de asemenea: „Fabricarea trenurilor este o piață comercială competitivă, ceea ce înseamnă că nu poate exista nicio garanție a comenzilor pentru producătorii individuali, iar aceștia trebuie să ia în considerare acest lucru în planificarea lor de afaceri și în deciziile privind ofertele”.
CITEȘTE ȘI FOTO Miliardarul Richard Branson și-a făcut publice evaluările școlare și a dezvăluit că avea dislexie nediagnosticată: Sper că acest lucru va inspira pe oricine ar putea avea dificultăți la școală chiar acumProblemele Alstom din Marea Britanie au fost una dintre cauzele crizei de lichidități pe care grupul a anunțat-o în octombrie, care a dus la acumularea de stocuri și la întârzieri în preluarea plăților pentru comenzi. Grupul a declarat că aproximativ o treime din această restrângere a provenit din întârzieri în finalizarea programului Aventra, un proiect de construire a 443 de trenuri electrice în Marea Britanie.
În timp ce Alstom a încercat să își protejeze ratingul de credit cu grad de investiție, compania franceză a anunțat la scurt timp că va începe să vândă active și a semnalat că ar putea fi nevoită să efectueze o majorare de capital. Acțiunile Alstom se tranzacționează cu aproximativ 30% mai puțin decât înainte de avertismentul din octombrie, aproape de minimele istorice, pentru a închide joi la 14,13 euro.
Pregătirile pentru posibila majorare de capital sunt în curs de desfășurare, au declarat persoane familiarizate cu această chestiune, deși nu au fost luate decizii finale cu privire la mărimea sau calendarul acesteia.
Cunoscută pentru fabricarea trenurilor de mare viteză TGV din Franța, Alstom este al doilea mare producător de trenuri din lume, după compania chineză CRRC, și are contracte care se întind din Australia până în Arabia Saudită, cu peste 80.000 de angajați la nivel global.