Procesul de restructurare de la Poșta Română cuprinde aproximativ 1.000 de oameni, însă toți vor avea opțiunea să rămână în companie pe alte funcții, a declarat directorul general al instituției, Valentin Ștefan.
"În procesul de restructurare pe care îl desfășurăm acum intră toată administrația centrală. Vorbim de, în jur, de 1.000 de oameni care vor intra în procesul de restructurare. Absolut toți vor avea posibilitatea să rămână în cadrul companiei pe alte funcții. Majoritatea pe funcțiile nou create din administrația centrală, dar și în operațional", a precizat Ștefan, care a participat la prezentarea noii flote de mașini achiziționate de operatorul național de servicii poștale.
El a subliniat că, atât timp cât va conduce Compania Națională Poșta Română, va exista acest sistem de evaluare și modificare a structurii organizatorice, considerând că este normal ca acolo unde lucrurile nu merg să se facă modificări. Mai mult, directorul general al companiei a precizat că este nedrept ca oamenii care muncesc să plătească salarii celor care nu reușesc să producă, scrie Agerpres.
"Cât timp voi conduce Poșta Română, va exista acest sistem de evaluare și modificare a structurii organizatorice. Este normal ca în orice companie, acolo unde lucrurile nu merg, să intervii și să le modifici. Fie că vorbim de fluxul administrativ sau de eficiența unor manageri, acest mecanism legal de a modifica structura, de a muta oamenii de pe un post pe altul, va exista și în Poșta Română. O companie privată, dacă ar avea un departament care ar pierde bani, nu ar ezita să modifice acest lucru. Asta trebuie să se întâmple și la Poștă. Atunci când ai un departament care nu este eficient trebuie intervenit asupra lui. Este nedrept ca ceilalți oameni din Poștă care muncesc să le plătească salariile celor care nu reușesc să producă. În realitate nimeni din companie nu trebuie să plece. Sunt locuri de muncă pentru toată lumea. Și noi ne lovim de o lipsă a forței de muncă. Sunt foarte multe orgolii la mijloc. Sunt oameni care poate au fost în anumite funcții, au avut anumite atribuții 10, 20, 30 de ani, iar acum când trebuie să vadă realitatea și anume că munca lor, în clipa de față, nu mai aduce plus valoare companiei... este o supărare", a precizat Valentin Ștefan.
El a mai arătat în context că de anul trecut compania a început să optimizeze contractele, să fie mai selectivă, în condițiile în care, până acum, Poșta Română avea tendința de a lua orice contract care îi ieșea în cale.
"Acolo unde nu avem suficientă forță de muncă suntem selectivi să păstrăm doar contractele care aduc bani. De exemplu, contractul de citit contoare este o provocare logistică cu venituri bune, dar nu suficient de mari. Așa că genul acesta de contracte nu va mai reprezenta o prioritate pentru companie decât dacă profitul din el va crește semnificativ", a explicat sursa citată.
Pe de altă parte, șeful companiei a arătat că Poșta Română are instalate 1.000 de POS-uri în 800 de oficii poștale, astfel că în aproximativ 50% dintre oficiile poștale se poate plăti cu cardul. Potrivit acestuia, acoperirea este undeva la 80% spre 90% din mediul urban. El a explicat totodată că sunt unele regiuni unde nu este oportun să existe această opțiune a plății cu cardul pentru că generează niște costuri și nu este utilizată.
Valentin Ștefan a mai semnalat că sunt anumite segmente care scad, cum este poșta clasică, respectiv tot ce înseamnă scrisori, astfel că așteptările sunt ca aceasta să nu mai reprezinte o linie de business semnificativă.
"Este în scădere de mai bine de 10 ani și ne așteptăm ca în următorii 5 - 10 ani să nu mai reprezinte o linie de business semnificativă. Ne dorim să avem un cuvânt cât mai puternic de spus în tot ce înseamnă curierat în România. Coletele ajung și acum acasă la beneficiar, Poșta Română nu doar că duce colete, dar le și preia de la beneficiari doar că este un segment de business pe care compania nu a pus accentul până în acest moment. Nu am nicio temere, Poșta Română poate să ajungă din nou acolo unde îi este locul, în vârf. Avem cea mai mare cifră de afaceri din industrie, avem cel mai puternic acționar, statul român, și avem poate cei mai minunați angajați, poștașii", a subliniat directorul general al CNPR.
CITEȘTE ȘI FOTO Hotel demolat în România pentru că nimeni nu-l vrea. Demolarea va fi marcată printr-un ”super eveniment”: Teatru și picturăCât privește tehnologia pentru distribuirea cardurilor de energie, șeful Poștei Române a menționat că situația arată excelent, iar compania este foarte pregătită pentru acest contract.
"De altfel, e singura companie care ar fi putut să ducă la bun sfârșit acest contract. Ne dorim ca pentru orice contract pe care îl încheiem să oferim o calitate cât mai bună. Atunci ne-am gândit că deși am putea să oferim servicii bune pentru acest contract în oficiile poștale vrem să mergem în întâmpinarea clientului. Dacă suntem într-o eră a digitalizării, a modernizării, a confortului, am spus că este bine să le oferim clienților noștri (avem 8 milioane de clienți unici în fiecare lună, cei mai mulți clienți pe care îi are orice companie) această opțiune în plus și anume nu să plătească doar în oficiul poștal ci și acasă la ei", a declarat Ștefan.
Acesta susține că mecanismul creat de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene este unul cât se poate de sigur, mai ales că este vorba de bani europeni. Practic, banii nu vor intra în posesia beneficiarilor. Sumele vor sta în conturile Poștei și vor fi transferate către furnizorii de energie.
"Din punctul nostru de vedere, măsurile sunt cât se poate de sigure. Dacă vor exista excepții, și cineva va găsi o modalitate prin care să sustragă în mod ilegal câteva sute de lei, nu zic că nu se poate, doar că nu ne așteptăm la genul ăsta de lucruri. Până la urmă orice mecanism care este implementat și care se adresează la aproape 4 milioane de români tot timpul va crea și o oarecare posibilitate de disfuncționalitate. Din punctul nostru de vedere, modalitățile prin care se poate frauda acest program sunt prevenite. Pentru orice contract, angajații din companie primesc o sesiune de training, un instructaj. Fie că vorbim de contracte cu tribunalele sau cu ANAF sau cu orice instituție a statului sau cu clienți privați sunt anumite particularități în contract și ori de câte ori le derulăm li se spune cum trebuie să își modifice activitatea. Și pentru acest contract va exista o pregătire", a mai spus directorul general de la Poșta Română.
El a explicat că există tehnologia necesară astfel încât, dacă cineva vrea să meargă să-și plătească o factură în oficiul poștal sau să scaneze un card de energie, poate să o facă.
"Aplicațiile există, sistemul există, ne dorim doar să extindem acest sistem în a crește calitatea și capacitatea de absorbție a clienților", a afirmat Valentin Ștefan.