Porturile din Marea Britanie vor cere compensații guvernului dacă barierele comerciale post-Brexit cu UE vor fi reduse

Porturile din Marea Britanie vor cere compensații guvernului dacă barierele comerciale post-Brexit cu UE vor fi reduse
Profit.ro
Profit.ro
scris 29 iul 2024

Porturile din Marea Britanie au cerut despăgubiri de la guvernul laburist dacă acesta va ajunge la un acord pentru a reduce barierele comerciale cu UE, după ce au fost forțați să cheltuie milioane de lire sterline pentru construirea de instalații de control la frontieră, post-Brexit, transmite Financial Times.

Asociația Porturilor Britanice (BPA) a scris miniștrilor avertizând că membrii săi riscă să piardă sume mari după ce au construit puncte de control de înaltă tehnologie, dintre care multe au fost abia folosite, dacă controalele asupra produselor animale și vegetale din UE ar fi eliminate, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO PROFIT NEWS TV (Re)Descoperă România - Fondator Reconnect Glamping: Noi pariem pe partea premium. Am reușit să stabilim parteneriate ce ne permit să aducem oaspeții cu elicopterul CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV (Re)Descoperă România - Fondator Reconnect Glamping: Noi pariem pe partea premium. Am reușit să stabilim parteneriate ce ne permit să aducem oaspeții cu elicopterul
Evenimente
24 octombrie - IMM-urile, oxigen pentru România
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

O scrisoare trimisă Biroului Cabinetului și Departamentului pentru Mediu, Alimentație și Afaceri Rurale a evidențiat modul în care proprietarii de porturi ”au construit o serie de posturi de control la frontieră, scumpe și de înaltă specificație, la cererea guvernului”.

Scrisoarea a fost trimisă în urma victoriei electorale a laburiștilor, la începutul acestei luni.

BPA a declarat pentru Financial Times că porturile se tem că un acord Regatul Unit-UE pentru a reduce nevoia de controale, promis de laburiști, ar putea face redundante posturile de control la frontieră.

Grupul industrial, ai cărui membri includ cei mai mari proprietari de porturi din Marea Britanie, a spus că, deși un acord cu UE este binevenit, ”porturile nu ar trebui să suporte în mod repetat costuri din cauza curentului politic în schimbare”.

”Căutăm o conversație cu privire la modul în care sectorul ar putea fi compensat în mod rezonabil”, a adăugat acesta.

Scrisoarea marchează cea mai recentă complicație în lansarea regimului de frontieră post-Brexit al Regatului Unit, care a fost plin de întârzieri, deoarece porturilor li s-a cerut să construiască noi instalații pentru a verifica produsele UE care fuseseră anterior importate fără probleme prin piața unică a blocului.

În timpul campaniei electorale, laburiștii s-au angajat să încheie un acord veterinar cu UE care să prevină ”verificări inutile la frontieră și să ajute la abordarea costului alimentelor”, ca parte a planurilor de eliminare a barierelor comerciale.

Guvernul a declarat anterior că a cheltuit facilități de cofinanțare de 200 de milioane de lire sterline pentru a gestiona controalele în 41 de porturi, în urma plăcerii Marii Britanii din UE.

Augustin Oancea transferă și participația la Solprim către o altă firmă deținută tot de el CITEȘTE ȘI Augustin Oancea transferă și participația la Solprim către o altă firmă deținută tot de el

Cererea de despăgubiri vine în vreme ce cancelarul Rachel Reeves se pregătește să dezvăluie luni o gaură de aproape 20 de miliarde de lire sterline în finanțele publice, acuzând conservatorii de ”eșecul” de a gestiona corect finanțele guvernamentale.

Porturile au raportat că noile puncte de control la frontieră sunt subutilizate, împiedicându-le să perceapă taxe comercianților și să-și recupereze investițiile.

Financial Times a relatat în aprilie că guvernul plănuise să nu implementeze pe deplin controalele fizice ale mărfurilor sosite, când au început controalele la frontieră în acea lună, pentru a evita cozile de camioane la graniță.

Mike Sellers, directorul Portsmouth International Port, a declarat că Defra a încurajat portul administrat de consiliul orașului să construiască o instalație capabilă să proceseze până la 80 de controale pe zi.

Dar, a adăugat el, punctul de control, care necesita două acri de teren și 6 milioane de lire sterline din fonduri ale consiliului, efectuează acest număr de verificări pe lună.

Între timp, o unitate de frontieră din portul Poole din Dorset a finalizat doar două controale sanitare de la intrarea în vigoare a noului regim de frontieră, a spus BPA.

Un astfel de acord poate lua mai multe forme. Acestea includ un acord ”în stil Noua Zeelandă”, care reduce doar parțial controalele și o abordare ”în stil elvețian”, care ar putea elimina aproape toată birocrația, dar ar impune Regatului Unit să respecte legislația UE și jurisdicția Curții Europene de Justiție.

Ce se știe despre virusul Oropouche care a făcut primele decese la nivel global CITEȘTE ȘI Ce se știe despre virusul Oropouche care a făcut primele decese la nivel global

Proprietarii de porturi ceruseră deja despăgubiri de la guvernul conservator, care a întârziat punerea în aplicare a controalelor Brexit la frontieră și a publicat planuri pentru ”o frontieră digitală fără contact”, care ar reduce nevoia de puncte de control la frontieră, după ce acestea au fost construite.

Defra a spus: ”Protejarea biosecurității în Regatul Unit rămâne una dintre prioritățile noastre cheie. Vom continua să lucrăm cu punctele de control la frontieră pentru a ne asigura că funcționează eficient și dispun de resurse adecvate.”

viewscnt
Afla mai multe despre
porturi
marea britanie
brexit