Premierul britanic Boris Johnson a cerut echipelor sale să studieze posibilitatea construirii unui pod care să lege Marea Britanie și provincia britanică Irlanda de Nord, a anunțat purtătorul său de cuvânt, relatează AFP.
Ideea unui pod care să asigure o legătură între Irlanda de Nord și Regatul Unit circulă de mai mulți ani și a fost reluată în mandatul liderului conservator, scrie News.ro.
”Suntem pe cale să studiem ideea unui pod”, a anunțat luni un purtător de cuvânt al lui Boris Johnson, precizând că echipe analizează subiectul și se află la începutul reflecției.
CITEȘTE ȘI VIDEO Mod de lucru în El Salvador: Militari și polițiști au ocupat Parlamentul pentru un împrumutÎn provincia nord-irlandeză, ideea podului este susținută de unii lideri politici probritanici, care o consideră un mijloc de consolidare a legăturilor, puse la grea încercare de Brexit.
Liderul Partidului Unionist Democrat (DUP) Ian Paisley i-a cerut premierului în decembrie ”să construiască un Boris Bridge (Pod Boris) între Irlanda de Nord și Scoția”, iar Boris Johnson i-a răspuns atunci că ”ideea este foarte interesantă”.
PROIECT FARAONIC
Însă alții se întreabă despre costul și fezabilitatea proiectului, având în vedere rafalele de vânt și adâncimea apei în acest braț al mării, de 19 kilometri lățime între cele mai apropiate puncte.
Experți avertizează că podul este necesar să fie mult mai lung de 19 kilometri.
CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC Afacerile locale din tehnologie urcă spre 55 miliarde lei, dublu față de 2010. Schimbare de poziționare după RevoluțieDe asemenea, numeroasă muniție aruncată în mare după al Doilea Război Mondial riscă să complice proiectul.
Partidul Unionist din Ulster (UUP), care apără legăturile dintre Irlanda de Nord și Marea Britanie, și-a exprimat nemulțumirea față de acest ”proiect fantezist” și a subliniat că numeroase drumuri, școli și spitale au nevoie de finanțare.
Boris Johnson, are totodată un trecut trist celebru în privința podurilor. Pe când era primar al Londrei, el a lansat un mare proiect al unui ”pod-grăină” pe Tamisa, care a fost abandonat până la urmă, după cheltuirea a 53,5 milioane de lire sterline (63 milioane de euro).