Europenii sunt cumpărători online pasionați, comerțul prin internet fiind așteptat să aibă o creștere de 45%, calculat pentru intervalul 2015-2018, relevă ultimele date privind comerțul electronic pan-european și noile tendințe de plată. Detalii în domeniu și idei concrete pentru noi afaceri vor fi prezentate la a doua ediție a WeLoveDigital.forum, din 4-5 aprilie de către ministrul Comunicațiilor și cei mai puternici jucători din industrie, ca Google, Orange, Carrefour, Uber, evoMag, Visa.
Detalii suplimentare pot fi aflate AICI
Forumul, extrem de important pentru piața de business, are ca parteneri UPC, Telekom, Cert, Philips, Fan Courier, Visa, Iqos, easypost și DWF, fiind organizat cu sprijinul IAB, IAA, ANSSI, ANIS și 2Performant.
Parteneri media sunt News.ro, Adevarul.ro, Iqads, Smark, Softlead.
Unul din patru europeni cu acces la Internet a cumpărat produse sau servicii online cel puțin o dată pe săptămână anul trecut, conform primului studiu Masterindex și Mastercard, efectuat în peste 20 de țări din Spațiul Economic European.
Observațiile studiului survin într-un moment în care factorii de decizie din Europa caută modalități de a reduce barierele aflate în calea comerțului online transfrontalier.
Cât de des cumpără online europenii?
Utilizatorii de Internet din Marea Britanie ies în evidență cu cel mai mare nivel de cumpărături online săptămânale (41%), fiind urmați de irlandezi (32%) și germani (30%). De partea cealaltă a clasamentului, finlandezii (17%), estonienii (16%) și danezii (16%) înregistrează cea mai mică probabilitate de a cumpăra ceva de pe Internet în fiecare săptămână.
Pe cuprinsul Europei, se constată o creștere semnificativă a activității online, atunci când se compară frecvența cumpărăturilor zilnice cu cea a achizițiilor săptămânale. Aceasta s-ar datora faptului că este mai puțin probabil ca tipurile de produse pe care le cumpără oamenii online să fie „obiecte de zi cu zi”.
Spre exemplu, îmbrăcămintea și încălțămintea constituie, de departe, cea mai populară categorie de produse achiziționate în arealul EEA (48%), fiind urmată de bilete (34%), produse electronice (33%) și cărți (31%).
CITEȘTE ȘI Steve Thompson revine în România și prezintă secretele British Airways, Ryanair, Conde Nast, Hearst, Guardian Media Group, Time Inc, Publicitas, Mindshare, IAB UK & Ireland și Telegraph Media Group la WeLoveDigital.forumTotuși, ceea ce cumpără oamenii cel mai mult diferă de la o țară la alta – uneori cu rezultate surprinzătoare:
• britanicii care cumpără online (33%) sunt de două ori mai predispuși să achiziționeze produse alimentare decât cei mai apropiați vecini ai lor de pe Bătrânul Continent: olandezii (16%), francezii (15%) și belgienii (13%);
• grecii sunt de patru ori mai deschiși spre a-și rezerva online călătorii pe mare distanță decât alt popor balcanic, precum croații;
• un cert curent regional arată că în Finlanda (33%), Suedia (22%) și Norvegia (22%), mai mult de un cumpărător online din cinci se implică în jocuri de noroc pe Internet.
Atitudinile diferă și în privința metodelor preferate de cumpărături online. În Republica Cehă, Germania, Țările de Jos și Polonia, plățile prin sisteme de online banking sunt de două ori mai populare decât cele efectuate prin carduri. Dar în Marea Britanie, Franța, Spania, Irlanda și Italia, cardurile rămân cea mai populară modalitate de plată la distanță.
Imaginea generală care se desprinde în urma studiului Masterindex arată că există un potențial puternic de creștere a comerțului transfrontalier online, câtă vreme 40% dintre europeni deja au făcut achiziții din străinătate măcar o dată pe an.
Între factorii-cheie care pot atrage creșterea comerțului online, deopotrivă pe piețele interne și transfrontaliere, se numără eforturile continue de a construi încredere în comețul electronic și, esențial, îmbunătățirea continuă a ofertelor și condițiilor pentru cumpărăturile online.
Detalii suplimentare pot fi aflate AICI.
Participanții WeLoveDigital.forum vor avea ocazia de a învăța mai multe despre promovarea și creșterea unui business în mediul online de la o serie de specialiști din România și UK. Augustin Jianu, Ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale; Cristian Pațachia Sultănoiu, Development & Innovation Manager, Orange Romania; Nicoleta Schroeder, General Manager Uber Romania; Ana Sipciu, Industry Manager Google Romania; Mihai Patrascu, CEO, evoMag ; Cosmin Golea, Ecommerce Manager, Mobexpert; Bogdan Lupu, Head of digital, Carrefour Romania Marian Ignat, Director Digital Banking BCR; Robert Anghel, Director Digital Channels, ING Bank; Dorin Pena, Director General, Cisco România; Adi Paun, Online Marketing Manager & Development Project Manager, Carturesti.ro sunt doar câțiva dintre speakerii ce vor împărtăși audienței instrumente și strategii care îi vor ajuta să devină cât mai prezenți în ochii clienților și ai partenerilor de afaceri.
Cu peste 20 ani de experiență în domeniul digital și mii de ore de consultanță și training pentru clienți ca British Airways, Ryanair, Conde Nast, Hearst, Guardian Media Group, Time Inc, Publicitas, Mindshare, IAB UK &Ireland, Telegraph Media Group, Steve Thompson revine în România pentru a susține un workshop de Attribution Modeling. În cadrul acestui workshop, Steve va prezenta audienței un set de reguli care determină cum se împarte “meritul” pentru o conversie între toate “touchpoint-urile” prin care a fost atins un utilizator până în momentul conversiei, reguli foarte importante în deciziile de investiții.
În plus, cei care se înscriu până pe 30 martie la workshop-urile din 5 aprilie pot beneficia de 30% discount daca completează codul promotional WLD17 în formularul de înscriere de pe pagina de eveniment! Programul forumului este disponibil pe site-ul evenimentului. Pentru înscrieri și informații suplimentare, accesează pagina dedicată. Oricât de multe știi despre Internet și afaceri digitale și orice vrei să obții, WeLoveDigital.forum te va ajuta să ajungi acolo mai rapid și mai eficient!
WeLoveDigital.forum… and You Should Too!