Firmele care au obținut dreptul de a vinde alimente cu eticheta "produs montan" vor fi controlate cel puțin o dată pe an de către inspectorii direcțiilor agricole județene, iar, în cazul în care acest drept le este retras, nu vor mai putea depune acte pentru a obține o nouă autorizație decât după minimum 2 ani.
Firmele vor fi anunțate cu minimum 10 zile lucrătoare înainte de acest control, interval în care însă vor fi obligate să trimită actele solicitate, dar nu mai târziu de a 7-a zi.
Odată ajunși la firmă, inspectorii vor avea drept de acces în secția de producție.
CITEȘTE ȘI Rețeaua de restaurante Happy din Bulgaria își pregătește intrarea în BucureștiNoile reguli au fost aprobate de autorități și sunt valabile din această săptămână.
Prin "produs montan" se înțelege acea marfă agro-alimentară ale cărei materii prime, dar și furajele pentru animalele de fermă provin în principal din zone montane. În cazul produselor prelucrate, procesul trebuie să fie în zone montane.