Google a început monetizarea asistentului virtual Home, însă, în mod bizar, oficialii companiei nu recunosc acest lucru.
Deși este un produs aflat abia la început de drum, având încă mult de lucru pentru a convinge utilizatorii de utilitatea pe care o oferă și pentru a fi disponibil la nivel global, Google Home a început deja să includă reclame audio.
Bryson Meunier este unul dintre utilizatorii Google Home și, totodată, unul dintre primii care au remarcat faptul că asistentul virtual și-a depășit atribuțiile și a strecurat o reclamă în cadrul răspunsului.
CITEȘTE ȘI Swatch dezvoltă un sistem de operare pentru smartwatch-uri cu care să concureze Google și AppleMeunier a adresat o întrebare aparent banală asistentului dezvoltat de Google și a primit, pe lângă răspunsul așteptat, un “apropo” urmat de o reclamă la filmul Frumoasa și Bestia al celor de la Disney.
Asistenții digitali moderni, precum Amazon Echo și mai recentul Google Home, au rolul de a-și ajuta utilizatorii cu diverse informații utile și de a facilita controlarea vocală a diverselor dispozitive interconectate. Cum interacțiunea utilizator - asistent este una verbală, eventualele reclame livrate de cel din urmă nu puteau fi decât audio.
New Beauty & the Beast promo is one way Google could monetize Home. cc: @gsterling @dannysullivan pic.twitter.com/9UlukSocrO
— brysonmeunier (@brysonmeunier) March 16, 2017
Bizar este faptul că, întrebați despre reclamele servite de Google Home, reprezentanții companiei au negat că acestea ar fi niște reclame în adevăratul sens al cuvântului, deși este evident că asta sunt.
Negarea acestui fapt ar putea veni din teama companiei de a nu speria utilizatorii care nu s-ar fi așteptat că, la un anumit moment, asistentul digital ar putea să le furnizeze și reclame pe lângă informațiile cerute.
Google Home nu este, deocamdată, disponibil decât în Statele Unite. Dacă marea masă a utilizatorilor vizați de companie, care încă nu au folosit produsul, sesizează de pe acum existența acestor reclame, ei ar putea deveni circumspecți și ar evita să cumpere și să folosească asistentul celor de la Google.
În acest caz, compania nu ar pierde doar veniturile din vânzarea produsului și din reclame, dar și cantitatea de informații pe care ar fi urmat să o colecteze despre utilizatori prin intermediul Google Home.