Grupul Bosch a inaugurat la Dresda, Germania, o fabrică de plăcuțe semiconductoare, investiție de 1 miliard de euro, cea mai mare investiție din istoria companiei. Producția la Dresda va începe din luna iulie, cu șase luni mai devreme decât era planificat, iar pentru clienții din industria auto, producția de cipuri va începe în septembrie, cu trei luni mai devreme decât era planificat. Semiconductorii vor contribui la dezvoltarea unor industrii precum transportul, producția, energia verde și asistența medicală. Aceasta este a doua fabrică de semiconductori a grupului, după ce în 2010, Bosch a pus în funcțiune prima sa fabrică de semiconductori la Reutlingen, cu o investiție totală în valoare de 600 de milioane de euro.
”Complet conectată, bazată pe date, cu auto-optimizare: Bosch deschide la Dresda una dintre cele mai moderne fabrici de plăcuțe semiconductoare din lume. Echipamentele de înaltă automatizare, complet conectate și procesele integrate, combinate cu inteligența artificială (IA), fac din locația din Dresda o fabrică inteligentă și un pionier în materie de Industrie 4.0”, a anunțat grupul.
În prezența virtuală a cancelarului federal Angela Merkel, a vicepreședintelui Comisiei Europene, Margrethe Vestager, și a ministrului-președinte al landului Saxonia, Michael Kretschmer, unitatea de înaltă tehnologie a fost inaugurată oficial, scrie News.ro
„Tehnologia de ultimă generație prezentată la noua fabrica de plăcuțe semiconductoare din Dresda este un exemplu excelent al ceea ce actorii europeni publici și privați pot obține atunci când își unesc eforturile. Semiconductorii vor contribui la dezvoltarea unor industrii precum transportul, producția, energia verde și asistența medicală - unde Europa excelează. Acest lucru va contribui la consolidarea competitivității Europei ca leagăn pentru inovații de ultimă generație”, a spus Margrethe Vestager, vicepreședinte al Comisiei Europene.
Din 1958, Bosch a produs componente pentru semiconductori. Și încă din 1970, la fabrica de la Reutlingen, a realizat componente speciale care nu sunt disponibile pe piață. Bosch a investit peste 2,5 miliarde de euro doar în fabricile de plăcuțe semiconductoare din Reutlingen și Dresda, de la introducerea tehnologiei de 200 milimetri, în 2010. În plus, au fost investite miliarde de euro în dezvoltarea microelectronicii.
„Pentru Bosch, semiconductorii reprezintă o tehnologie de bază și este important din punct de vedere strategic să îi dezvoltăm și să îi fabricăm noi înșine. La Dresda, cu ajutorul inteligenței artificiale, vom duce producția de semiconductori la un nivel superior. Aceasta este prima noastră fabrică AIoT: complet conectată, bazată pe date și cu auto-optimizare chiar de la început”, a declarat Volkmar Denner, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH.
Bosch investește aproximativ un miliard de euro în această unitate de înaltă tehnologie. Aceasta este cea mai mare investiție unică din istoria de peste 130 de ani a companiei.
Producția la Dresda va începe din luna iulie, cu șase luni mai devreme decât era planificat. Din acel moment, semiconductorii fabricați în noua fabrică vor fi montați pe sculele electrice Bosch. Pentru clienții din industria auto, producția de cipuri va începe în septembrie, prin urmare cu trei luni mai devreme decât era planificat. Noua fabrică va fi o parte importantă a rețelei de producție de semiconductori.
CITEȘTE ȘI Prima zi din iulie vine cu noi schimbări pe piața energiei electrice. Asigură-ți un preț fix avantajos pentru anul contractual următor„Noua fabrică de plăcuțe semiconductoare este bună pentru Europa, Germania și pentru Saxonia. Direct și indirect, înseamnă multe noi locuri de muncă într-o industrie ce înregistrează o creștere uriașă. Această investiție de un miliard de euro întărește Silicon Saxony și întreaga industrie europeană a semiconductorilor”, a declarat Michael Kretschmer, ministrul-președinte al landului Saxonia.
Astăzi lucrează deja 250 de persoane în fabrica de plăcuțe semiconductoare din capitala landului Saxonia, pe o suprafață de 72.000 de metri pătrați. Forța de muncă urmează să crească la aproximativ 700 de angajați după finalizarea lucrărilor de construcție.
”Utilaje care gândesc singure, lucrări de întreținere efectuate la 9.000 de kilometri distanță, ochelari cu camere încorporate: fabrica de plăcuțe semiconductoare construită acum la Dresda este una dintre cele mai avansate din lume”, arată grupul.
Toate datele din fabrica de plăcuțe semiconductoare, de la utilaje, senzori și produse, sunt colectate într-o bază de date centrală. În fiecare secundă sunt generate date de producție echivalente cu 500 de pagini de text. Într-o singură zi, acest lucru ar fi echivalent cu peste 42 de milioane de pagini. Apoi, aceste date sunt evaluate folosind metode ale inteligenței artificiale. În acest proces, algoritmii de auto-optimizare învață cum să facă predicții pe baza datelor. Astfel, procesele de fabricație și întreținere pot fi analizate în timp real. De exemplu, un algoritm IA poate detecta chiar și cele mai mici anomalii ale produselor. Aceste anomalii sunt vizibile pe suprafața plăcuței semiconductoare sub forma de tipare de eroare specifice cunoscute sub numele de semnături. Cauzele acestora sunt analizate imediat, iar abaterile de la proces sunt corectate fără întârziere, chiar înainte de a putea afecta fiabilitatea produsului.
„Inteligența artificială este cheia pentru îmbunătățirea în continuare a proceselor de fabricație și a calității semiconductorilor, precum și pentru atingerea unui nivel ridicat de stabilitate a procesului”, a declarat Denner.
Produsele semiconductoare pot intra rapid în producția de masă, eliminând pentru clienții din domeniul auto nevoia de efectuare a unor teste ce necesită mult timp, care altfel ar fi necesare înainte de lansarea producției. Lucrările de întreținere pot fi, de asemenea, optimizate cu ajutorul inteligenței artificiale. Algoritmii pot prezice cu exactitate dacă și când o componentă a echipamentului de producție sau un robot necesită întreținere sau reglare. Cu alte cuvinte, o astfel de activitate nu este efectuată conform unui program rigid, ci exact atunci când este nevoie și cu mult înainte de apariția oricărei probleme.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ VIDEO Cascada românească Bigăr, unul dintre cele mai frumoase obiective turistice din lume, s-a prăbușitO altă caracteristică a fabricii de plăcuțe semiconductoare este existența în dublu exemplar: în lumea reală și în lumea digitală. Termenul de specialitate pentru acest lucru este „geamăn digital”. În timpul construcției, toate părțile fabricii și toate datele de construcție relevante, referitoare la fabrica în ansamblu au fost înregistrate digital și vizualizate într-un model tridimensional. Geamănul include aproximativ o jumătate de milion de obiecte 3D, inclusiv clădiri și infrastructură, sisteme de alimentare și eliminare, conducte pentru cabluri și sisteme de ventilație, precum și utilaje și linii de fabricație.
Pentru efectuarea lucrărilor de întreținere din fabrica de la Dresda este folosită, de asemenea, tehnologia de ultimă generație: datorită ochelarilor inteligenți și realității augmentate, lucrările de întreținere pentru echipamente pot fi efectuate chiar și de la distanță.
Semiconductorii se găsesc aproape în orice dispozitiv tehnic, sub formă de microcipuri: în smartphone-uri, televizoare și brățări de fitness. Iar fără semiconductori, autovehiculele nu ar funcționa, nici în prezent, nici în viitor. În 2016, fiecare autovehicul nou la nivel mondial avea în medie mai mult de nouă cipuri Bosch la bord, în componente precum unitatea de control a airbagurilor, sistemul de frânare și sistemul de asistență la parcare. În 2019, acest număr era deja de peste 17. Cu alte cuvinte, numărul lor aproape s-a dublat în doar câțiva ani. În anii următori, experții preconizează că va fi înregistrată cea mai puternică creștere în domeniul sistemelor de asistență pentru șofer, sistemelor de infotainment și al electrificării sistemului de propulsie.
„Semiconductorii sunt elementele de bază ale progresului. Componentele electronice echipate cu cipuri produse la Dresda vor face posibile utilizări precum conducerea automatizată și economisirea resurselor, precum și cea mai bună protecție posibilă a ocupanților autovehiculelor”, a declarat Harald Kroeger, membru în consiliul de administrație al Robert Bosch GmbH.
Încă din 1998, conform ZVEI, valoarea componentelor de microelectronică dintr-un autovehicul nou era de 120 de euro. Până în 2018, această valoare a crescut la 500 de euro, iar pentru 2023 este preconizată depășirea valorii de 600 de euro.
„Cipurile pentru autovehicule reprezintă disciplina supremă în tehnologia semiconductorilor. Acest lucru se datorează faptului că aceste mici pietre de temelie trebuie să fie deosebit de robuste pentru autovehicule”, a spus Kroeger.
De-a lungul duratei de viață a autovehiculului, cipurile sunt expuse unor vibrații puternice și unor temperaturi extreme, care variază de la temperaturi mult sub punctul de îngheț și până la peste punctul de fierbere al apei. Cu alte cuvinte, cipurile trebuie să îndeplinească standarde mai ridicate în materie de fiabilitate. Aceasta înseamnă că dezvoltarea semiconductorilor auto este mai complicată decât în alte aplicații.
După ce a comparat locații din întreaga lume, Bosch a ales Dresda, în landul Saxonia, ca locație pentru fabrica sa de plăcuțe semiconductoare. „Silicon Saxony” este cel mai mare centru de microelectronică din Europa și al cincilea ca mărime din lume. Unul din trei cipuri fabricate în Europa este produs aici. Regiunea oferă condiții perfecte pentru aceasta.
CITEȘTE ȘI ANALIZĂ Cei mai mari brokeri imobiliari din România. Brokerul cu cea mai mare marjă a profitului are afaceri de 10 ori mai mici decât liderul pieței„Locația și construcția fabricii demonstrează cât de multă încredere au oamenii în Saxonia ca locație de înaltă tehnologie, cu specialiștii săi calificați și cu o rețea de neegalat, care s-a dezvoltat în această zonă de-a lungul deceniilor”, a declarat Michael Kretschmer, ministrul-președinte al landului Saxonia.
El a adăugat că infrastructura din Dresda este excelentă: totul este ușor accesibil, iar conexiunile de transport sunt foarte bune. Aceasta include companii din domeniul aprovizionării, serviciilor pentru industria auto și alte domenii, precum și universități și institute de cercetare care oferă expertiză tehnologică.
Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii. Acesta are aproximativ 395.000 de angajați în întreaga lume (status la 31 decembrie 2020). Compania a generat vânzări de 71,5 miliarde de euro în 2020. Operațiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluții de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluții inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 și mobilitate conectată.
Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH și cele aproape 440 de filiale și companii regionale din aproximativ 60 de țări. Prin includerea partenerilor comerciali și de service, rețeaua globală de producție și vânzări Bosch acoperă aproape toate țările din lume. Cu cele peste 400 de locații din lumea întreagă, Grupul Bosch a fost neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon încă din primul trimestru al anului 2020. Baza pentru viitoarea creștere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 73.000 de angajați în cercetare și dezvoltare în cele 129 de locații din lume, precum și aproximativ 34.000 de ingineri software.