Miele, producător german de electrocasnice de lux, a înregistrat cel de-al șaptelea an consecutiv de creștere a business-ului în România.
Brandul a încheiat anul 2019 cu o cifră de afaceri de peste 10 milioane de euro, ceea ce reprezintă o evoluție de 20% față de 2018. Strategia companiei, dezvoltarea rețelei de showroom-uri, inovațiile tehnologice și apetența crescută a clienților pentru electrocasnice premium sunt pilonii de creștere ai Miele România.
Creșterea din 2019 se reflectă și în dinamica de achiziție. Astfel, pe primul loc în topul vânzărilor, ca număr de unități, rămân aspiratoarele, cu peste 7.000 de unități comercializate, urmate de mașini de spălat și uscătoare de rufe, cu 5.500 de unități.
La nivel național, echipamentele Miele sunt comercializate în cele 6 showroom-uri proprii (București: Piața Presei și Calea Dorobanți, Constanța, Timișoara, Oradea și Iași), precum și într-un total de 70 de puncte de vânzare: magazine exclusive, magazine partenere și online.
Compania are în România o fabrică dezvoltată de la zero, în județul Brașov, pe care a inaugurat-o în 2009, în urma unei investiții de 24 de milioane de euro. În fabrica de la Brașov sunt produse componente electronice.
În afară de unitatea din România, producătorul german mai are opt fabrici în Germania și câte o fabrică în Austria, Cehia și China.
Compania Miele, înființată în anul 1899, se află în proprietatea celei de-a patra generație a familiei fondatoare, are o forță de muncă de aproximativ 20.100 de persoane, cu 11.200 de angajați în Germania. Sediul companiei se află în Gütersloh/Westphalia, Germania.
Printre competitorii Miele pe piața electrocasnicelor de lux sunt Franke sau Hotpoint Ariston.