Concurența mai mare continuă să taie din veniturile Amigo și Doncafe pe piața românească. Producătorul - somat de Fisc să plătească taxe suplimentare

Concurența mai mare continuă să taie din veniturile Amigo și Doncafe pe piața românească. Producătorul - somat de Fisc să plătească taxe suplimentare
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 30 mai 2019

Vânzările pe piața românească ale grupului israelian Strauss Coffee, producătorul mărcilor de cafea Doncafe și Amigo, au continuat să scadă și în primul trimestru din acest an, din cauza concurenței în creștere și a deprecierii leului.

Astfel, Strauss a avut, în ianuarie-martie, vânzări de 49,2 milioane de lei (43 milioane de shekeli) pe piața din România. În lei, vânzările au coborât cu 10,2%, în timp ce în shekeli declinul a  fost de 14,2%.

Urmărește-ne și pe Google News

Declinul în monedă locală este argumentat ca rezultat al creșterii competiției, care s-a reflectat în scăderea cantităților vândute. Vânzările din primul trimestru au fost afectate de depecierea leului față de shekel comparativ cu perioada similară a anului anterior (impact aproximativ 2 milioane NIS).

Anul trecut, vânzările pe piața românească ale Strauss au scăzut cu 2,6%, evoluție pusă de companie tot pe seama concurenței mai agresive.

De\'Longhi a produs la Cluj peste 4 milioane de espressoare, mixere și blendere, preponderent pentru export. Fabrica din România a depășit-o pe cea din China și a devenit cea mai mare pentru grup. Compania angajează CITEȘTE ȘI De'Longhi a produs la Cluj peste 4 milioane de espressoare, mixere și blendere, preponderent pentru export. Fabrica din România a depășit-o pe cea din China și a devenit cea mai mare pentru grup. Compania angajează

Grupul israelian Strauss, care controlează Straus Coffee, activează pe piața locală de peste 20 de ani și deține o unitate de producție în București. În septembrie 2014, Strauss Coffee a finalizat tranzacția prin care a preluat brandul de cafea solubilă Amigo, comercializat în principal în România, de la Cia Iguacu De Café Soluvel, pentru 20 milioane dolari.

Pe piața R&G (cafea prăjită și măcintată) din România, principalul competitor al Strauss este joint-venture-ul Jacobs Douwe Egberts (JDE), grupul israelian ocupând locul al doilea în funcție de cota de piață. Pe piața cafelei instant, principalii concurenți ai Strauss sunt JDE și Nestle, israelienii fiind lideri.

În primăvara anului trecut, Strauss România a fost somat de Fisc să plătească taxe suplimentare de circa 17,5 milioane lei (inclusiv dobânzi și penalități). Simultan, procuratura română investiga dacă producătorul de cafea ar trebui să răspundă penal pentru fapte considerate drept nereguli de către ANAF.

viewscnt
Afla mai multe despre
doncafe
amigo
strauss coffee
strauss
venituri strauss
vanzari cafea