Vânzările pe piața românească ale grupului israelian Strauss Coffee, producătorul mărcilor de cafea Doncafe și Amigo, au continuat să scadă și în primul trimestru din acest an, din cauza concurenței în creștere și a deprecierii leului.
Astfel, Strauss a avut, în ianuarie-martie, vânzări de 49,2 milioane de lei (43 milioane de shekeli) pe piața din România. În lei, vânzările au coborât cu 10,2%, în timp ce în shekeli declinul a fost de 14,2%.
Declinul în monedă locală este argumentat ca rezultat al creșterii competiției, care s-a reflectat în scăderea cantităților vândute. Vânzările din primul trimestru au fost afectate de depecierea leului față de shekel comparativ cu perioada similară a anului anterior (impact aproximativ 2 milioane NIS).
CITEȘTE ȘI De'Longhi a produs la Cluj peste 4 milioane de espressoare, mixere și blendere, preponderent pentru export. Fabrica din România a depășit-o pe cea din China și a devenit cea mai mare pentru grup. Compania angajeazăGrupul israelian Strauss, care controlează Straus Coffee, activează pe piața locală de peste 20 de ani și deține o unitate de producție în București. În septembrie 2014, Strauss Coffee a finalizat tranzacția prin care a preluat brandul de cafea solubilă Amigo, comercializat în principal în România, de la Cia Iguacu De Café Soluvel, pentru 20 milioane dolari.
Pe piața R&G (cafea prăjită și măcintată) din România, principalul competitor al Strauss este joint-venture-ul Jacobs Douwe Egberts (JDE), grupul israelian ocupând locul al doilea în funcție de cota de piață. Pe piața cafelei instant, principalii concurenți ai Strauss sunt JDE și Nestle, israelienii fiind lideri.