PMI deține și vinde brandul Marlboro pe piețele din afara SUA, în timp ce Altria comercializează marca pe piața americană. Cele două companii s-au separat în 2008.
Tranzacția ar fi creat un gigant cu o valoare de piață de circa 210 de miliarde de dolari.
CITEȘTE ȘI Directorul general al Avioane Craiova, Ion-Cristian Drăjneanu, a fost revocat din funcție, la trei luni de la numireAltria Group, care a luat naștere sub numele de Philip Morris Companies, este una dintre cele mai mari companii din industria tutunului. Cea mai cunoscută marcă de țigarete a grupului american este Marlboro, lansată și comercializată de Phillip Morris USA, divizie a Altria. Totodată, Marlboro este și cel mai vândut brand de țigarete la nivel mondial.
Reprezentanții Philip Morris au declarat pentru Reuters că , în urma unei analize amănunțite, au decis își îndrepte atenția spre lansarea în SUA a dispozitivului IQOS, care utilizează tutunul prin încălzire - fără ardere, renunțând la fuziunea cu Altria.
Operațiunile internaționale ale Altria Group (fosta Philip Morris Companies) au fost separate de compania mamă în 2008. De atunci, în afara SUA, Marlboro și alte mărci comercializate de Altria în Statele Unite (Assos, Chesterfield, L&M etc) sunt vândute de Phillip Morris International.
Discuțiile în vederea unei fuziuni au început în contextul unui declin al vânzărilor de produse tradiționale din tutun. Producătorii investesc în dezvoltarea țigaretelor electronice și a altor produse pentru "vapat", văzute ca o posibilă alternativă la țigările obișnuite. La sfârșitul anului 2018, Altria a cumpărat circa 35% din acțiunile companiei americane de țigări electronice Juul Labs, pentru aproape 13 miliarde de dolari.