Studiu: Doar un sfert dintre companiile cu profit au recurs la facilitatea din Codul fiscal pentru sponsorizări, donând 157 mil euro

Studiu: Doar un sfert dintre companiile cu profit au recurs la facilitatea din Codul fiscal pentru sponsorizări, donând 157 mil euro
scris 13 nov 2016

Companiile cu profit ar fi putut să direcționeze, în 2015, peste 375 de milioane de euro către sectorul neguvernamental. Doar 23% au folosit facilitatea fiscală, deși nu implică niciun cost, fondurile virate reprezentând 42% din suma totală care ar fi putut fi oferită pentru sponzorizări, arată un studiu făcut de Fundația HOSPICE Casa Speranței, EY România și Asociația pentru Relații Comunitare, pe baza datelor ANAF.

 „Potrivit datelor furnizate de ANAF, în 2015, 150.541 de societăți comerciale au realizat profit în România. Dacă toate acestea ar fi direcționat către sectorul non-profit suma maximă prevăzută de lege, peste 375 de milioane de euro ar fi putut susține domenii cheie precum sănătatea, mediul și educația. Totuși, doar 34.811 dintre aceste companii, reprezentând 23% din total, au înregistrat cheltuieli de sponsorizare, mecenat sau cu burse private, suma totală direcționată către ONG-uri fiind de aproape 157 de milioane de euro ”, arată Laszlo Bodor, director de fundraising și comunicare al HOSPICE Casa Speranței.

Urmărește-ne și pe Google News
Companiile ar putea beneficia de dublarea sumei deductibile din impozitul pe profit, cheltuită pentru sponsorizări CITEȘTE ȘI Companiile ar putea beneficia de dublarea sumei deductibile din impozitul pe profit, cheltuită pentru sponsorizări
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

În prezent, Codul fiscal prevede că societățile comerciale plătitoare de impozit pe profit pot să își deducă cheltuielile cu sponsorizările, mecenatul și bursele private, la calculul impozitului pe profit, în limita a 0,5% din cifra de afaceri, dar nu mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat. Limita de 0,5% din cifra de afaceri a fost majorată în 2016,în anii trecuți fiind de 0,3%.

„Încurajez utilizarea ‘facilității fiscale 20%’, consider că este o modalitate simplă și onestă prin care societățile comerciale pot investi  în sectorul non-profit și, prin urmare, în societate, fără niciun cost”,  explică Gabriel Sincu, director la EY Romania.

Un studiu realizat în rândul societăților comerciale din România, de Asociația pentru Relații Comunitare, privind comportamentul și obiceiurile firmelor în ceea ce privește sprijinirea sectorului nonprofit prin intermediul facilității fiscale arată că cele mai sprijinite domenii de activitate sunt serviciile sociale, sănătatea și educația, iar în coada clasamentului se află educația civică și protecția mediului și a animalelor.

viewscnt
Afla mai multe despre
impozit pe profit
sponsorizări
hospice
e&y