Autovehiculele implicate în accidente rutiere nu vor mai circula decât după efectuarea unei inspecții tehnice de siguranță, autorizația școlilor de șoferi va fi prelungită doar dacă cel puțin 50% dintre cursanți promovează examenul pentru permisul auto, baremul de evaluare medicală și psihologică pentru obținerea permisului auto va fi actualizat periodic, pentru eliminarea posibilităților de obținere a avizelor în mod fraudulos, iar perioadele în care șoferii trebuie să efectueze controlul medical vor fi reduse după ce aceștia împlinesc o anumită vârstă.
Măsurile sunt incluse în Strategia Națională pentru Siguranță Rutieră pentru perioada 2016-2020, avizată astăzi de Guvern, și urmează să fie aprobate prin acte normative.
”Mașinile implicate într-un accident grav și reparate pot intra direct în rețeaua de drumuri, fapt care este văzut ca fiind problematic, deoarece acestea ar trebui să fie supuse inspecției tehnice auto”, se arată în document.
Același document anunță și măsura care va fi introdusă, strategia nefăcând referire explicită la accidente grave (detaliu care poate fi clarificat prin viitorul act normativ): "Inspecția tehnică de siguranță se va efectua vehiculelor care au fost implicate în accidente rutiere și va cuprinde verificări suplimentare (structura caroseriei, sistemul de direcție, etc.) față de cele prevăzute în Reglementările privind certificarea încadrării vehiculelor rutiere înmatriculate în normele tehnice privind siguranța circulației rutiere, protecția mediului și în categoria de folosință conform destinației, prin inspecția tehnică periodică - RNTR 1".
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Aproape 900 de români răniți grav de mașini "fantomă". Numărul accidentelor provocate de șoferi fără RCA, dublu față de 2010Totodată, șoferii care nu respectă Codul Rutier vor fi înscriși în programe de reabilitare și vor fi consiliați psihologic.
Pe termen scurt este prevăzută introducerea înregistrării video a examenelor pentru obținerea certificatelor și atestatelor profesionale.