Guvernul înființează Compania Națională de Investiții Rutiere, care va prelua lucrările la autostrăzi

Guvernul înființează Compania Națională de Investiții Rutiere, care va prelua lucrările la autostrăzi
scris 14 sep 2016

Proiectele de modernizare a Centurii Sud București și de construcție a ringului II Centura Sud București, a autostrăzilor Sibiu - Pitești și Târgu Mureș - Târgu Neamț - Iași - Ungheni, precum și a drumului expres Ploiești - Buzău - Focșani - Bacău - Pașcani vor fi gestionate, începând cu anul viitor, de o nouă structură, Compania Națională de Investiții Rutiere, pe care Guvernul a decis astăzi să o înființeze prin reorganizarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR).

Schema a fost anunțată de Profit.ro în urmă cu o lună.

Urmărește-ne și pe Google News

Noua companie va avea un capital social inițial de 50 de milioane de lei, subscris și integral vărsat în numerar de stat în calitate de acționar unic, și va funcționa sub autoritatea Ministerului Transporturilor. Noua companie de investiții poate participa cu capital la constituirea de societăți comerciale cu obiect de activitate similar sau conex, împreună cu persoane fizice și/sau juridice, române și/sau străine pentru dezvoltarea proiectelor de infrastructură rutieră.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Personalul noii companii va fi angajat numai prin concurs. Grila de salarizare va permite directorului general să aibă un salariu brut lunar de aproape 36.400 lei.

La rândul ei, Compania Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale va fi reorganizată sub denumirea "Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere" și va avea ca obiect principal de activitate întreținerea, repararea, administrarea și exploatarea autostrăzilor, drumurilor, variantelor ocolitoare și altor elemente de infrastructură rutieră. Proiectele aflate în execuție, odată ce vor fi finalizate, vor fi transferate către compania de investiții nou-înființată. 

Astfel, proiectele de infrastructură vor fi transferate, în mod etapizat, într-un interval maxim de 3 ani, către noua companie. Proiectele care vor fi transferate sunt: modernizarea Centurii Sud București; realizarea ring II Centura Sud București; realizarea autostrăzii Sibiu – Pitești; realizarea autostrăzii Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni; realizarea drumului expres Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani.

România a cerut CE bani pentru 16 proiecte de autostrăzi, linii CFR și aeroporturi. Lista proiectelor CITEȘTE ȘI România a cerut CE bani pentru 16 proiecte de autostrăzi, linii CFR și aeroporturi. Lista proiectelor

Guvernul justifică înființarea unei companii distincte pentru gestionarea infrastructurii rutiere ca soluție de evitare a întârzierilor în derularea proiectelor finanțate din fonduri europene și a pierderii unor sume importante de bani din bugetul Uniunii Europene. 

Fostul ministru al Transporturilor Dan Costescu a anunțat din luna mai că CNADNR va fi spartă în două companii distincte, una destinată investițiilor și contrucției de autostrăzi, iar alta specializată pe lucrări de reparații și mentenanță, pentru o mai bună eficientizare a activității.

viewscnt
Afla mai multe despre
autostrazi
companie
cnadnr