Armata anunță, în ideea vânzării, că brandul "Steaua București" valorează 57,3 milioane euro. Cât Fiorentina, Lazio, Corinthians, Sevilla.

Armata anunță, în ideea vânzării, că brandul "Steaua București" valorează 57,3 milioane euro. Cât Fiorentina, Lazio, Corinthians, Sevilla.
scris 22 feb 2016

Brandul "Steaua București", pe care patronul echipei de fotbal FCSB, Gigi Becali, încearcă să îl reobțină după ce l-a pierdut în instanță în fața Clubului Sportiv al Armatei, a fost evaluat la nu mai puțin de 57,3 milioane de euro, urmând să fie stabilit și nivelul prejudiciului rezultat din folosirea mărcii de către echipa de fotbal în perioada 2004-2014. Suma indicată în dreptul brandului a fost stabilită de către un evaluator autorizat și înscrisă într-un raport înmânat ministrului Apărării.

Suma stabilită pentru brandul "Steaua București" este foarte aproape, conform datelor analizate de Profit.ro, de cea calculată pentru anul trecut de brandfinance.com pentru alte echipe mult mai cunoscute și cu un palmares mult mai bogat decât echipa României, precum Fiorentina (Italia, 58 milioane euro), Lazio (Italia, 59 milioane euro), Corinthians (Brazilia, 60 milioane euro), Sevilla (Spania, 62 milioane euro), PSV Eindhoven (Olanda, 65 milioane euro), Werder Bremen (Germania, 67 milioane de euro).

Urmărește-ne și pe Google News

Alte echipe cu un renume mult mai mare decât cel al Stelei pe plan internațional au un brand care, dacă este să ne raportăm la evaluarea Ministerului Apărării, nu ar depăși cu foarte mult suma totală care se dorește să fie obținută pentru emblema echipei românești: Benfica (Portugalia, 78 milioane euro), Valencia (Spania, 81 milioane euro), Olympique Lyon (Franța, 84 milioane euro), AS Roma (Italia, 89 milioane euro).

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

De asemenea, Inter Milano (Italia, 121 milioane euro) ar fi doar de două ori mai valoroasă decât echipa care se luptă în campionat cu Chiajna, Botoșani sau Voluntari.

Becali a pierdut în urmă cu un an, definitiv, procesul intentat de Clubul Sportiv al Armatei, care a contestat înregistrarea mărcii Steaua București din 2004 de către Fotbal Club "Steaua București".

De atunci, echipa de fotbal este obligată să joace sub numele de FCSB și sub o altă emblemă.

Nori negri pentru microbiști: TVR anunță Parlamentul că transmiterea CE de fotbal este greu de realizat CITEȘTE ȘI Nori negri pentru microbiști: TVR anunță Parlamentul că transmiterea CE de fotbal este greu de realizat

În ultimele zile ale anului trecut, după preluarea mandatului de ministru al Apărării, Mihnea Motoc, în subordinea căruia funcționează Clubul Sportiv al Armatei, a dispus constituirea unei comisii care să propună măsurile "optime" pentru valorificarea mărcii și a utilizării stadionului de fotbal Ghencea, deținut de Armată.

Luni, Ministerul a anunțat suma la care a fost evaluat brandul "Steaua București": nu mai puțin de 57,3 milioane euro, mai exact fix 57.306.150 euro.

Armata anunță, în ideea vânzării, că brandul

"Comisia constituită la nivelul Ministerului Apărării Naționale pentru analizarea demersurilor întreprinse până în prezent în direcția valorificării mărcii «Steaua» și a identificării de soluții legale de utilizare a Complexului Sportiv Ghencea a înaintat un prim raport de etapă ministrului apărării naționale și a propus un set de măsuri care pot fi promovate în perioada următoare pe ambele dimensiuni ale problematicii. Referitor la marca »Steaua», Comisia a constatat că evaluatorul autorizat ANEVAR, selectat prin procedură competitivă și transparentă de către CSA Steaua, a încheiat procedura de evaluare a brandului «Steaua București», stabilind valoarea acestuia la 57.306.150 euro", este anunțul ministerului.

Acum, evaluatorul urmează să stabilească și valoarea prejudiciului creat prin folosirea mărcii "Steaua București" în perioada 2004-2014, inclusiv taxa de licență pentru clasa fotbal și, ulterior, pentru toate celelalte clase și produse din certificatul de marcă. 

După finalizarea procesului de calcul al taxelor de licență, CSA Steaua poate începe procedurile pentru valorificarea mărcii. 

Celebrul club de fotbal Olympique Marseille a fost scos la vânzare pentru 200 milioane euro CITEȘTE ȘI Celebrul club de fotbal Olympique Marseille a fost scos la vânzare pentru 200 milioane euro

În ceea ce privește stadionul din Ghencea, Ministerul transmite că așteaptă propuneri "concrete și constructive" inclusiv din partea FCSB care să permită omologarea acestuia pentru competiții sportive.

Numărul suporterilor steliști pe stadioane a scăzut drastic după ce echipa nu a mai fost lăsată să intre pe Stadionul Ghencea, iar Arena Națională a fost închisă în lipsa avizului de la pompieri, echipa jucând pe diferite stadioane din țară.

Armata anunță, în ideea vânzării, că brandul

Clubul Steaua a fost înființat în 1947, sub numele de Asociația Sportivă a Armatei București și are în palmares 26 de campionate, 22 de Cupe și șase Supercupe ale României câștigate, precum și Supercupa Europei. Cea mai mare performanță a echipei rămâne câștigarea Cupei Campionilor Europeni în 1986.

viewscnt
Afla mai multe despre
steaua
marca
evaluare