Grupul american Liberty Global va aloca în acest an un buget de investiții de 50 milioane de euro pentru dezvoltarea operațiunilor subsidiarei UPC Romania, de la 35 milioane de euro în 2015, a declarat directorul general al operatorului prin cablu, Robert Redeleanu.
“Banii vor fi utilizați pentru modernizarea și extinderea rețelei UPC Romania, în direcția susținerii avansului cererii de servicii de acces la internet, care au fost și vor fi motorul creșterii afacerilor companiei”, a spus Redeleanu.
El a precizat că suma nu include și eventualele achiziții de operatori de talie mai mică, unde există potențial.
“Așa cum s-a anunțat, UPC Romania a cumpărat 5 operatori mai mici și i-a integrat. Achizițiile au fost ceva nou pentru companie, ținând cont că operațiuni similare au mai avut loc în urmă cu 6-7 ani. Valoarea tranzacțiiilor nu este publică”, a spus Redeleanu.
UPC Romania a adăugat ĩn portofoliu, în prima parte a anului, aproximativ 21.000 de clienți prin preluarea rețelelor Tița & Company și Green Zone din localitățile Mizil și Urlați, județul Prahova, și rețelelor Olcab și Century Net din județul Suceava.
De asemenea, compania a cumpărat rețeaua operatorului telecom Novasat, cel mai mare jucător independent din județul Suceava, al cărei portofoliul număra aproximativ 20.000 de clienți.
Redeleanu a afirmat că obiectivul pentru acest an este extinderea prezenței rețelei UPC în 300.000 de gospodării. “Vrem să menținem ritmul de creștere, așa cum s-a întâmplat și în 2015”, a spus șeful operatorului.
Extinderea rețelei va avea loc în zone unde UPC poate face diferența față de alți operatori.
“Geografic, ne vom extinde în proximitatea zonelor unde suntem deja prezenți”, a spus Redeleanu.
Întrebat dacă UPC i-a în calcul o externalizare a operațiunilor de mentenanță a rețelei, șeful operatorului a afirmat că analizează cu atenție o astfel de operațiune.
“Liberty Global analizează cu atenție posibilitatea externalizării operațiunilor de mentenanță, care pot aduce o eficientizarea a structurii costurilor și, implicit, a cheltuielilor UPC Romania”, a explicat Redeleanu.
În privința intrării ca operator virtual (MVNO) pe piața de telefonie mobilă, UPC Romania spune că “se uită” în continuare la această posibilitate.
“Discuțiile cu operatorii de telefonie mobile sunt dificile și, dacă nu vedem o oportunitate, nu văd cum să înaintăm în această direcție. Noi ne concentrăm pe extinderea rețelei”, a mai spus șeful companiei.
CITEȘTE ȘI Liberty Global capitalizează UPC prin prime de emisiune, pentru a evita impozitareaPrezent la eveniment, directorul de marketing al companiei, Bogdan Bucurei, a spus că UPC va lansa în cursul acestui an un serviciu de video la cerere, prin platforma Horizon, deja disponibilă în mai multe piețe, printre care Polonia și Cehia.
UPC Romania a consemnat, la finele anului trecut, un număr de 2,2 milioane de abonamente, cu 15,2% mai mult față de decembrie 2014, iar cel al clienților cu 4,8%, la 1,24 milioane, potrivit datelor grupului american Liberty Global.
Segmentul serviciilor de telefonie fixă a înregistrat cel mai bun rezultat în 2015, avansul față de anul precedent fiind de 29,2%, la 404.300.
Totodată, și serviciile de acces la Internet au contribuit semnificativ la avansul portofoliului de abonamente al operatorului. Astfel, la finele lunii decembrie 2015, UPC România a avut o creștere anuală a abonamentelor de 12,8%, la 488.800.
Operatorul a obținut rezultate bune și pe segmentul serviciilor de televiziune prin satelit, cu un plus de 7,9% față de decembrie 2014, la 350.600.
Televiziunea digitală a urcat cu 8,2%, la 580.400 de clienți, în timp ce televiziunea analogică a coborât cu 4,9%, la 290.600.
CITEȘTE ȘI Instanța obligă Telekom să elimine taxa pentru rezilierea anticipată a abonamentelor de telefonieUPC România este una dintre cele mai mari companii de telecomunicații prin cablu de pe piața locală.
Operatorul român este afiliat la UPC Broadband, divizia europeană a Liberty Global, una dintre cele mai mari companii de comunicații prin cablu din lume.
Principalii concurenți ai UPC România sunt RCS&RDS și Telekom Romania Communications (fosta Romtelecom).
Compania furnizează servicii de televiziune (digitală, prin satelit și analogică), internet în bandă largă și telefonie în aproximativ 300 de localități.
În 2014, afacerile operatorului au crescut cu 7,9%, la 491,96 milioane de lei, iar pierderile au coborât cu aproape 20%, la 206,77 milioane de lei, potrivit datelor disponibile pe pagina web a Ministerului Finanțelor Publice.