Pierderile de vânzări din cauza produselor falsificate ating în România 3,67 miliarde de lei. La nivelul UE, depășesc 212 miliarde de lei - studii

Pierderile de vânzări din cauza produselor falsificate ating în România 3,67 miliarde de lei. La nivelul UE, depășesc 212 miliarde de lei - studii
scris 5 dec 2016

România este a doua dintre țările cele mai afectate de pierderi de vânzări din cauza produselor falsificate, mai mult decât dublul mediei UE, potrivit unor studii realizate de Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO).

Potrivit datelor EUIPO, în România se estimează că anual se pierd 3,667 miliarde de lei în mod direct ca urmare a contrafacerii de produse în nouă sectoare analizate, ceea ce reprezintă 15,9 % din vânzările acestora.

Aceasta înseamnă pierderea directă a 26.000 de locuri de muncă în sectoarele respective.

Medicamentele reprezintă sectorul cel mai afectat, vânzările pierdute reprezentând 16,6 % din vânzările legitime, ceea ce înseamnă de patru ori mai mult decât media UE, și este sectorul cu cel mai mare volum de vânzări pierdute în termeni absoluți din cauza contrafacerilor, care însumează peste jumătate din pierderile de vânzări înregistrate în toate sectoarele.

Celelalte opt sectoare afectate sunt produse cosmetice și de îngrijire personal, îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii, articole sportive, jucării și jocuri, bijuterii și ceasuri de mână, genți de mână, muzică înregistrată, precum și băuturi spirtoase și vin.

La nivelul UE, pierderile sunt estimate la peste 212 miliarde de lei, respectiv 7,4 % din totalul vânzărilor.

Numărul de turiști în România a crescut în octombrie cu 8,6%, trei din patru turiști sunt români CITEȘTE ȘI Numărul de turiști în România a crescut în octombrie cu 8,6%, trei din patru turiști sunt români

În fiecare an, alte 156 miliarde de lei din economia Uniunii Europene se pierd din cauza efectelor indirecte ale contrafacerii și ale pirateriei din aceste sectoare, deoarece producătorii cumpără mai puține produse și servicii de la furnizori, ceea ce se repercutează și asupra altor domenii printr-un efect de domino.

Aceste pierderi din vânzări înseamnă aproape 500.000 de locuri de muncă care se pierd în mod direct sau nu mai sunt create în aceste sectoare în UE deoarece producătorii legitimi și, în unele cazuri, distribuitorii produselor corespondente angajează mai puține persoane decât ar angaja în absența contrafacerii și a pirateriei.

Dacă se ia în considerare efectul de domino al produselor contrafăcute asupra altor sectoare, înseamnă că în alte sectoare ale economiei UE se pierd încă 290.000 de locuri de muncă.

Studiile EUIPO au fost realizate în perioada martie 2015 - septembrie 2016 pentru a crea o imagine mai completă privind costurile economice ale contrafacerii și ale pirateriei în UE.

Seria de studii urmărește, de asemenea, efectul falsurilor asupra finanțelor publice.

În total, pierderea anuală de venituri publice cauzată de contrafacerea și pirateria din cele nouă sectoare este estimată la 64 miliarde de lei, reprezentând pierderi de impozit pe venit, TVA și accize.

 

 

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
viewscnt
Afla mai multe despre
romania
vanzari
produse falsificate
pierderi
studii